Degree??
-
Gianluca DTS
- Advanced Member

Degree??
Ik was van plan om de mercury 2 te kopen maar toen kon ik kiezen uit verschillende de degree's. Kan iemand zeggen wat dat inhoud?
Frame: donic pression power play
FH: butterfly tenergy 05
BH: thibar genuis sound
Re: Degree??
Hardheid van de spons...
Sinds februari 2019 weer begonnen!
ONI in IJsselstein
Voorheen HTTC 1 (eerste klasse)
Frame: 729 Dynasty Hinoki holrond 90 gram
Forehand: Yasaka Rakza 7 (max zwart)
Backhand: Andro Hexer Powersponge (1,7 rood)
ONI in IJsselstein
-
Sun Tzu
- Platinum Member

- Contacteer:
Hoe lager de degree hoe zachter de spons 
Timo Boll ZLF
Tenergy 05
Tenergy 64
Invincibility lies in the defence; the possibility of victory in the attack.
Tenergy 05
Tenergy 64
Kijk anders even bij Galaxysport.de. Die hebben alle mogelijke soorten yinhe rubbers in diverse hardheden met daarbij de hardheidsgraad voor europese rubbers aangegeven op de site. 33 graden bij yinhe is europees aangegeven als 38-40 (soft+) bijvoorbeeld.
De Sun soft 1,9 33" als soft + en moon medium 1,9 37" als medium + klopt wel ongeveer in vergelijking met europese/japanse rubbers.
Deze rubbers zijn dan niet tacky.
Mercury is dacht ik wel tacky en met sponshardheid kun je dan beter iets hoger gaan dan normaal. De softe versies raad ik dan sowieso af in max te nemen. Dus speel je met europese rubbers normaal soft tot medium neem dan plm 36" (dat is dan ietsje harder ). Speel je rubbers die wat harder zijn kun je ook richting veertig gaan of zelfs daarboven. Hangt ook van frame af ; stijver frame moet wat zachter maar speelt veel braver dan.
Bij dit rubber is de toplaag niet zo stug (en zwaar) als bijv sommige friendships of de sun. Hardere toplaag op beetje flexibel frame speelt dan mi fijner met offensief meer mogelijkheden.
De Sun soft 1,9 33" als soft + en moon medium 1,9 37" als medium + klopt wel ongeveer in vergelijking met europese/japanse rubbers.
Deze rubbers zijn dan niet tacky.
Mercury is dacht ik wel tacky en met sponshardheid kun je dan beter iets hoger gaan dan normaal. De softe versies raad ik dan sowieso af in max te nemen. Dus speel je met europese rubbers normaal soft tot medium neem dan plm 36" (dat is dan ietsje harder ). Speel je rubbers die wat harder zijn kun je ook richting veertig gaan of zelfs daarboven. Hangt ook van frame af ; stijver frame moet wat zachter maar speelt veel braver dan.
Bij dit rubber is de toplaag niet zo stug (en zwaar) als bijv sommige friendships of de sun. Hardere toplaag op beetje flexibel frame speelt dan mi fijner met offensief meer mogelijkheden.
-
Gianluca DTS
- Advanced Member

Ok dus als ik het snap is hoe minder hoe softer en raad je de 36 degree aan? Is dat voor de bh of de fh
Frame: donic pression power play
Waarom is het nog steeds niet standaard qua cijfers. Hardheid van een spons zou dat eerst door bijvoorbeeld door de ittf goedgekeurd moeten worden voor het op de markt mag verschijnen. En het liefst ook voor overige waarden zoals spin, controle en snelheid. En dan bij voorkeur alles op een schaal van 1 tot 10. Zo zijn getallen betrouwbaarder dan de marketing cijfers die alle fabrieken erop los laten. Ik heb geen idee hoe leveranciers de testen doen, maar dat zal toch wel met standaard meetapparatuur moeten kunnen. Of denk ik nou te simpel. Het is mij al regelmatig overkomen dat je iets koopt, dat bijvoorbeeld een rubber trager aanvoelt dan je vorige rubber, terwijl het volgens de getallen van de fabriek sneller zou moeten zijn. Natuurlijk zijn frame en lijm eventueel tunen of boosten ook bepalend. Het is best moeilijk om zo te bepalen wat goed voor je eigen spelletje is. Gelukkig hebben we zo wel een prima excuus om op deze manier regelmatig wat te kopen of te ruilen om weer eens wat nieuws te testen.
Xiom Icecream AZX 91 gram FL ( ALC op fh, ZLC op bh)
FH: Xiom Omega VII Pro max.
BH: Xiom Omega VII Pro max
De waarom vraag... Het antwoord is simpel: geld! Ik vind het ook vern**kt, maar het is niet anders. Weet je wat ik tegenwoordig met die cijfers doe? Niet naar kijken... Dat heeft mij echter ook een tijdje gekost voordat ik zo wijs was! 
Groetjes,
Wouter
Groetjes,
Wouter
ONI in IJsselstein
ONI in IJsselstein
Helemaal mee eens. Ik zit me suf te vergelijken en dan ook weer met verschillende lijsten omdat de ene rubber weer niet op de andere lijst staat en dan zie ik toch weer verschillen. Ben toch al zo'n twijfelkont.Danny1973 schreef:Waarom is het nog steeds niet standaard qua cijfers. Hardheid van een spons zou dat eerst door bijvoorbeeld door de ittf goedgekeurd moeten worden voor het op de markt mag verschijnen. En het liefst ook voor overige waarden zoals spin, controle en snelheid. En dan bij voorkeur alles op een schaal van 1 tot 10. Zo zijn getallen betrouwbaarder dan de marketing cijfers die alle fabrieken erop los laten. Of denk ik nou te simpel.
Er is gewoon te veel keus.
groetjes
Helena
Ja maar er helemaal niet naar kijken dan weet je toch helemaal niet wat je koopt. verwarrend allemaal hoor.Whazzup schreef:De waarom vraag... Het antwoord is simpel: geld! Ik vind het ook vern**kt, maar het is niet anders. Weet je wat ik tegenwoordig met die cijfers doe? Niet naar kijken... Dat heeft mij echter ook een tijdje gekost voordat ik zo wijs was!
Ik probeer tegenwoordig zoveel mogelijk bij 1 merk te blijven qua rubbers. Op dit moment heb ik een aantal verschillende rubbers uit de vega en de omega serie. Die getallen, en hun opgave van soft medium of hard zijn voor mij goed bruikbaar. En een stuk betaalbaardaar dan butterfly. Maar het is en blijft lastig. Ook lastig om met de huidige rubbers een constant niveau te houden als je er een tijdje mee speelt. Joola x-plode en mark v hps gingen voor mij gevoel erg hard achteruit qua spin. Voorheen met sriver of de normale mark v had ik veel minder last van achteruitgang in een rubber. Ik snap de marketing gedachte, maar jammer is het wel.
-
Sun Tzu
- Platinum Member

- Contacteer:
Ik koop gewoon altijd Tenergy's en die horen allemaal dezelfde hardheid te zijn, zijn ze niet altijd maar meestal merk je het verschil niet heel duidelijk of ben je er zo aan gewend!
Timo Boll ZLF
Tenergy 05
Tenergy 64
Tenergy 05
Tenergy 64
Helena,
Er niet naar kijken is het beste. Ik lees de tekst van een nieuw rubbers en kijk of het soft is qua onderlaag in verband met mijn slag/voorkeur. Dan denk ik terug aan de 100 rubbers die ik al geprobeerd heb en het allerbelangrijkste, IK LEES REVIEWS VAN ANDERE GEBRUIKERS OP INTERNET (ERG NUTTIG!!!). Dan maak ik mijn keuze en dan heb ik niet naar die gare cijfertjes gekeken. Probeer het, het werkt en zorgt dat je niet twijfelt (ik in ieder geval niet, maar ik heb inmiddels ook nogal wat geprobeerd dat ik tegenwoordig eigenlijk altijd wel iets koop waar ik plezier van heb)!
Groetjes,
Wouter
Er niet naar kijken is het beste. Ik lees de tekst van een nieuw rubbers en kijk of het soft is qua onderlaag in verband met mijn slag/voorkeur. Dan denk ik terug aan de 100 rubbers die ik al geprobeerd heb en het allerbelangrijkste, IK LEES REVIEWS VAN ANDERE GEBRUIKERS OP INTERNET (ERG NUTTIG!!!). Dan maak ik mijn keuze en dan heb ik niet naar die gare cijfertjes gekeken. Probeer het, het werkt en zorgt dat je niet twijfelt (ik in ieder geval niet, maar ik heb inmiddels ook nogal wat geprobeerd dat ik tegenwoordig eigenlijk altijd wel iets koop waar ik plezier van heb)!
Groetjes,
Wouter
ONI in IJsselstein
ONI in IJsselstein
hey Wouter, las al ergens anders dat jij niet echt twijfelde. knap hoor.
Er zijn tegenwoordig weer aardig wat nieuwe rubbers te krijgen, waar vind ik dan reviews van andere gebruikers?
groetjes Helena
Er zijn tegenwoordig weer aardig wat nieuwe rubbers te krijgen, waar vind ik dan reviews van andere gebruikers?
groetjes Helena
http://www.tabletennisdb.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
En dan kan je zoeken bij rubbers en batjes. Is engelstalig, maar wel een prima site waar alles wel op te vinden is.
En dan kan je zoeken bij rubbers en batjes. Is engelstalig, maar wel een prima site waar alles wel op te vinden is.
dank je.
Kan je de punten die de merken krijgen van frames met elkaar vergelijken ? Bv. Een butterfly frame krijgt 8.0 en 8.3 en een tibhar frame 9.0 en 9.3 mag je deze punten dan vergelijken met elkaar?Danny1973 schreef:http://www.tabletennisdb.com/
Butterfly Petr Korbel
Tibhar genius optimum max
Tibhar genius max
Tibhar genius max
Waarschijnlijk zijn dat weer de getallen die de fabrikanten zelf opgegeven. Je kunt de cijfers van Butterfly dus alleen gebruiken binnen het Butterfly assortiment en die van Donic alleen binnen het Donic assortiment enzovoorts... Cijfertjes van merken onderling vergelijken gaat nergens over, ik spreek uit ervaring. Hoeveel tijd ik vroeger wel niet in de Vrocosport rubber/frame lijst heb gestoken...
De cijfers die de gebruikers er aan geven zijn natuurlijk subjectief, dus daar kun je al helemaal niets mee. 
ONI in IJsselstein
ONI in IJsselstein
Had ik al gedacht best jammer zo kan je dus niet vergelijken zonder er zelf met te spelen.
Butterfly Petr Korbel
Tibhar genius max
Tibhar genius max
Oftewel mijn allereerste antwoord: 'geld'. Daar draait het allemaal om...
ONI in IJsselstein
ONI in IJsselstein
Ja maar ik vind het een beetje gek om een 4 tal frames te proberen voor een 200 tal euros ten slotte men ouders moeten willen betalen.
Butterfly Petr Korbel
Tibhar genius max
Tibhar genius max