een rubber voor goed te leren spinnen
- sanderfermont
- Advanced Member

een rubber voor goed te leren spinnen
ik wil op een batje eigenlijk een rubber pakken waar ik met fh goed kan leren spinnen want dit gaat vaker mis, had eerst zeker een 3 kwart jaar een bryce en nu ook al ff een xiom vega europe. dus nu wil ik eigenlijk een soort trainingsbatje maken waar ik beter door kan leren spinnen maar het liefst geen al te duur rubber
gr sander
gr sander
tibhar sensitec sigma
fh: xiom vega europe 2.0
bh: adidas p3 1.8
-
Gianluca DTS
- Advanced Member

Re: een rubber voor goed te leren spinnen
Ik heb zelf leren spinnen met de scriver g3 fx ik vond het een fijn rubber om mee te spinnen, nu gebruik ik een tenergy.
Frame: donic pression power play
FH: butterfly tenergy 05
BH: thibar genuis sound
FH: butterfly tenergy 05
BH: thibar genuis sound
De basis leer je met een beginners batje.
Pak een ALL+ frame en doe er 2x sriver fx of sriver el op, bijvoorbeeld.
rubbers als vega europe of tenergy zijn veelte snel om mee leren spinnen.
Pak een ALL+ frame en doe er 2x sriver fx of sriver el op, bijvoorbeeld.
rubbers als vega europe of tenergy zijn veelte snel om mee leren spinnen.
Ik sluit me helemaal aan bij HvanOmmen. Ben zelf een tijd geleden terug gestapt naar All+/Off- frame met 2x Sriver 2.1 en 1.9mm. Beste keuze die ik ooit heb gemaakt. Me techniek is enorm verbeterd en ook de service ontvangst en controle waren geweldig. In het begin voelt het erg traag, maar als je jezelf dwingt hiermee te spelen zul je er op de lange termijn profijt van hebben.
Als je hier een tijd mee gespeeld hebt heb je een goede basis om te bepalen met wat voor set-up je verder wilt. Je hebt dan een goede indruk wat je mist. Hierop kun je een rubber uitzoeken die de spelkarakteristieken heeft die je hiervoor misde.
Als je hier een tijd mee gespeeld hebt heb je een goede basis om te bepalen met wat voor set-up je verder wilt. Je hebt dan een goede indruk wat je mist. Hierop kun je een rubber uitzoeken die de spelkarakteristieken heeft die je hiervoor misde.
Butterfly Harimoto sZLC
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan
If you can believe it, the mind can achieve it.
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan
If you can believe it, the mind can achieve it.
Ik sluit me deels bij jullie meningen aan heb zelf helemaal in het begin met aan weerszijden de sriver fx gespeeld deze rubber is goed om de basis te leren maar met deze rubbers kan je er niet zoveel effect in zetten dus vanaf je de basis beet hebt zou ik direct overstappen op een rubber waarmee je goed kan spinnen en heel wat controle mee hebt. Dit is ook maar mijn mening ben zelf nog niet al te ervaren.
Butterfly Petr Korbel
Tibhar genius optimum max
Tibhar genius max
Tibhar genius max
- sanderfermont
- Advanced Member

Oke, bedankt voor jullie reacties maar nu moeten jullie me eigenlijk helpen met mijn volgende batje keuze. Vroeger in het begin speelde ik met tibhar volcano maar dit lijkt mij wat te slecht rubber. Ik heb ook met een tibhar nimbus gespeelt maar dit zal wel weer te snel zijn dus kan ik denk ik toch beter sriver kopen. Maar welke sriver, is g3 te snel? En dan ben ik ook nog op zoek naar een frame van all + ongeveer en 85 gram gewicht en het liefst een dikker blad. Kunnen jullie me er mee helpen?
gr Sander
gr Sander
tibhar sensitec sigma
Ik heb nog een donic senso persson powerplay liggen en ook nog een houtje van andro moest je geïnteresseerd zijn stuur je mij maar een PM.
Butterfly Petr Korbel
Tibhar genius max
Tibhar genius max
Topspin leer je juist beter met wat dunner blad. Kwestie van wennen en voor stabiliteit en tegen trillingen op fh medium spons.
Budgetsuggestie : stiga allround met gewone mark V 2,0 op fh en bh iets zachter maar niet trager dan de mark V. De vega europe bijvoorbeeld.
Top combinatie : Osp-expert frame met die rubbers. Dat is - helaas - het enige echt hoogwaardige frame wat ik ken in dit segment (all+).
Budgetsuggestie : stiga allround met gewone mark V 2,0 op fh en bh iets zachter maar niet trager dan de mark V. De vega europe bijvoorbeeld.
Top combinatie : Osp-expert frame met die rubbers. Dat is - helaas - het enige echt hoogwaardige frame wat ik ken in dit segment (all+).
Ik heb toevallig nog een stiga allround liggen als er iemand interesse moest hebben stuur dan even een PM.
Butterfly Petr Korbel
Tibhar genius max
Tibhar genius max
- sanderfermont
- Advanced Member

nu wil ik gaan spelen door veel te spinnen wat voor batje raden jullie me dan aan voor 2e klas(jeugd)? ik zat te denken als frame aan een andro core cell all of all+, zou dit goed zijn? Of raden jullie me een ander frame aan. En nog altijd de grote vraag, welk rubber? Op de bh denk ik dat het wel goed zit met een adidas p3 maar de fh weet ik t niet. De vega europe vind ik niet echt lekker spelen of zal ik ook gewoon op de fh een adidas p3 doen?
gr sander
gr sander
tibhar sensitec sigma
Ik heb eventueel een bijna nieuwedonic acuda s2 max zwart liggen, max 10 uurtjes mee gespeeld. Een vrij snel rubber met veel topspin. De onderlaag is niet te hard. Zou ik eventueel wel voor jou vega willen ruilen.
Eventueel wil ik deze wel eerst naar jou opsturen, zodat je eerst jou batje weer in orde kunt maken. Stuur anders even een pm als je het wat vindt.
Eventueel wil ik deze wel eerst naar jou opsturen, zodat je eerst jou batje weer in orde kunt maken. Stuur anders even een pm als je het wat vindt.
Xiom Icecream AZX 91 gram FL ( ALC op fh, ZLC op bh)
FH: Xiom Omega VII Pro max.
BH: Xiom Omega VII Pro max
- sanderfermont
- Advanced Member

t lijkt me een fijn rubber alleen hij is in max, zal dat mijn batje niet een stuk zwaarder maken?Danny1973 schreef:Ik heb eventueel een bijna nieuwedonic acuda s2 max zwart liggen, max 10 uurtjes mee gespeeld. Een vrij snel rubber met veel topspin. De onderlaag is niet te hard. Zou ik eventueel wel voor jou vega willen ruilen.
tibhar sensitec sigma
Ik ervaar dit niet als een zwaar rubber. Ik vind mijn 2.0mm xiom omega rubbers zwaarder aanvoelen. Moet eerlijk zeggen dat ik ze niet gewogen heb, maar denk niet dat je veel verschil zult merken.
Xiom Icecream AZX 91 gram FL ( ALC op fh, ZLC op bh)
Donic Baracuda 2.0 op een allround + frame lijkt me ook een goede optie. Heel veel spin, genoeg snelheid en controle.