Gebruik sinds enkele weken Bluefire M2 op mijn FH en M3 op BH. Beide in 2.0mm. Gewicht gesneden: 43gr
Heb beide Bluefire's gespeeld op de volgende frames: Andro Temper Tech Off-, Stiga Rosewood V en Joola Rosskopf Emotion. Vorig rubber: Yasaka Rakza 7 Soft
Speelstijl
Na de service, opening met FH of BH topspin. Indien tegenstander eerder spint, met FH topspin overnemen of agressief blokken met BH.
Snelheid
Vergeleken met de M2 is de M3 langzamer dan ik had verwacht. De M3 voelt tevens zachter en trager aan dan Rakza 7 Soft. Dit zou te maken kunnen hebben met hoge curve en het katapult effect van de M3
De M2 voelde mij wat comfortabeler aan en de vlucht van de bal is ongeveer gelijk aan de Rakza 7 Soft. De M2 is overigens wel sneller dan de Rakza 7 Soft.
Dankzij de hoge controle van de Bluefire M2, voelt de snelheid niet oncomfortabel aan en is goed te beheersen.
Effect
Het effect/spin is zeker het sterkste punt van beide Bluefire's. In combinatie met de goede controle, is het vrij eenvoudig om zowel langzame en bolle topspin te spelen als snelle en vlakke topspin.
Ook bij het schuiven is de hoeveelheid effect zeker merkbaar.
Het effect van de M2 is gelijk aan de M3. Doordat de M3 zachter is, is het wat eenvoudiger topspinnen vergeleken met de M2. De Bluefire M2 is zo'n beetje een "alleskunner".
Spin-over-spin gaat beter met de M2 dan met Rakza 7 Soft.
Service
Zoals eerder reeds aangegeven, geven beide Bluefire's een flinke hoeveelheid effect. Dit merk je dus ook tijdens het serveren. Diverse tegenstanders misten mijn eerste services en moesten wennen aan het feit dat er meer effect in mijn services zat.
Snelle services diep op tafel gingen wat lastiger. Door het hoge katapult effect van de Bluefire's, ging menig snelle service over tafel. Na wat gewenning gingen deze services uiteindelijk ook goed.
Contra & block
Doordat de M2 wat harder is dan de M3, ging zowel contra als block wat eenvoudiger met de M2. De zachte M3 liftte de bal iets te hoog, waardoor de tegenstander vrij spel kreeg. Hier had ik behoorlijk wat moeite mee, tot ik merkte dat je veel meer met de M3 kunt doen, dankzij de hoge controle. Ik ging actiever blocken met de M3 en verlegde daarmee de druk terug op de tegenstander.
De M2 is gewoon erg fijn voor contra en block. Hoge controle en de ballen gaan lager over het net.
Controle
De Bluefire's hebben behoorlijk veel controle. Ik moest zelfs wennen om meer te vertrouwen om mijn rubbers. Ook wanneer ik in een lastige positie zat, lukte het mij om de bal met veel effect op tafel te houden.
Eén van mijn zwakke punten is service ontvangst. Zowel met de M2 als de M3 merkte ik dat service ontvangst een stuk beter ging. Niet alleen makkelijker, maar ook agressiever.
Bluefire i.c.m. Andro Temper Tech Off-
Perfecte combinatie voor de allrounder. Enorme hoeveelheid contrele en genoeg pit voor een gerichte aanval.
Bluefire i.c.m. Stiga Rosewood V
Goede combinatie voor de spin-geörienteerde speler dichtbij tafel. Ik speel graag in tweede positie en daarbij vond ik de snelheid van de M3 net onvoldoende.
Bluefire i.c.m. Joola Rosskopf Emotion
Een snelle combo voor de gecontrolleerde aanvaller. Door het carbon in de Emotion heeft deze combo meer felheid voor snelle en directe, maar toch gecontrolleerde aanval.
Review: Donic Bluefire M2 & M3
-
p1ngp0ng3r
- Advanced Member

Review: Donic Bluefire M2 & M3
Rasanter R48 - Infinity VPS - Evolution FX-P
Re: Review: Donic Bluefire M2 & M3
Speel zelf ook met de M3 in 2,0 op de backhand en het is inderdaad een prima rubber! Ik zit er wel over te denken om net als op mijn forehand, ook op mijn backhand de Rakza 7 te nemen, maar dan in 1,8 mm ipv in max dikte. Ik weet trouwens niet of jij weleens met de Acuda serie hebt gespeeld, maar ik kan je vertellen dat de Bluefire serie wat mij betreft hetzelfde is als de Acuda serie, maar dan met een intimiderende blauw spons, haha. 
Sinds februari 2019 weer begonnen!
ONI in IJsselstein
Voorheen HTTC 1 (eerste klasse)
Frame: 729 Dynasty Hinoki holrond 90 gram
Forehand: Yasaka Rakza 7 (max zwart)
Backhand: Andro Hexer Powersponge (1,7 rood)
ONI in IJsselstein
-
p1ngp0ng3r
- Advanced Member

Heb ook met Acuda S2 en S3 gespeeld. Naar mijn mening heeft de Bluefire iets meer catapult. De Acuda speelt directer. Wat betreft snelheid zijn ze nagenoeg gelijk idd.
Rasanter R48 - Infinity VPS - Evolution FX-P
Ik denk dat jij die verschillen wellicht beter in kunt schatten dan ik. Ik let daar niet zo op, voor mijn gevoel zijn het bijna kopieën. 
ONI in IJsselstein
ONI in IJsselstein
Ik heb van de week voor het eerst met de bluefire M3 max dikte gespeeld en wat een fantastisch rubber. Echt veel controle en heel veel vertrouwen in bijna alle slagen. Donic geeft als kracht de max ARC en max catapult en dit klopt helemaal. In basis is het rubber niet heel snel, wat veel controle geeft bij blokken, schuiven en contraspel. Als je zelf hard slaat komt ook de catapult er bij en kan je het tempo flink verhogen.
Ik heb er zo veel vertrouwen in dat ik echt geloof dat ik met flink trainen elke lange bal op mijn forehand keihard kan spinnen, met veel winners. Nu is mijn forehand topspin zowieso mijn kracht en krijgen mijn tegenstanders vaak mijn bolle topspin niet terug. Helaas lukt het me nog niet om met de M3 volledig uit te halen voor een bolle topspin, op 60-70% gaat wel. Maar met mijn oude Roxon 330 en Hexer PS kon ik ook met volle kracht langzame bolle topspin geven. Met de M3 gaan alle ballen dan met een grote boog over de tafel. Dus die max arc en catapult werken dan niet echt mee
Ik ergerde me zo dat mijn bolle forehand topspin niet lukte en had zo veel vertrouwen in dit rubber dat ik aan het eind van de training de M3 met mijn zwakke backhand ging gebruiken. Dit was echt super, ik kon aftikken, blokken en flippen als nooit te voren. Dus ik denk dat hij daar blijft, al wil ik ook die bolle topspins op mijn forehand er nog eens uit krijgen.
Ik heb er zo veel vertrouwen in dat ik echt geloof dat ik met flink trainen elke lange bal op mijn forehand keihard kan spinnen, met veel winners. Nu is mijn forehand topspin zowieso mijn kracht en krijgen mijn tegenstanders vaak mijn bolle topspin niet terug. Helaas lukt het me nog niet om met de M3 volledig uit te halen voor een bolle topspin, op 60-70% gaat wel. Maar met mijn oude Roxon 330 en Hexer PS kon ik ook met volle kracht langzame bolle topspin geven. Met de M3 gaan alle ballen dan met een grote boog over de tafel. Dus die max arc en catapult werken dan niet echt mee
Ik ergerde me zo dat mijn bolle forehand topspin niet lukte en had zo veel vertrouwen in dit rubber dat ik aan het eind van de training de M3 met mijn zwakke backhand ging gebruiken. Dit was echt super, ik kon aftikken, blokken en flippen als nooit te voren. Dus ik denk dat hij daar blijft, al wil ik ook die bolle topspins op mijn forehand er nog eens uit krijgen.
DHC in Delft
Derde klasse West-zuid
OSP Expert All+
Tibhar 5Q VIP 2.1
Victas VS>402 Limber 2.0
Derde klasse West-zuid
OSP Expert All+
Tibhar 5Q VIP 2.1
Victas VS>402 Limber 2.0
- Brodher
- Advanced Member

- Contacteer:
Zou dit iets voor een actieve verdediger zijn ?
Zat namelijk te twijfelen tussen bluefire, calibra sound of hexer HD.
Bluefire lijkt me wel iets door de hoge curve en het katapult effect...
Zat namelijk te twijfelen tussen bluefire, calibra sound of hexer HD.
Bluefire lijkt me wel iets door de hoge curve en het katapult effect...
Mijn set-up:
BH: Tibhar grass D.TecS 0x
FH: Donic bluefire JP 03 MAX
Frame: Victas Koji Matsushita
Ik speelde hem zelf in rood 2,0 mm op de backhand en het is gewoon een prima rubber! Die staat overigens nog te koop, mocht iemand hem voor minder willen aanschaffen...
Blijven oefenen trouwens MvanL, wellicht komt het nog goed met de Bluefire M3 op de forehand, alhoewel het rubber is wellicht gewoon te zacht voor je op die kant?
Blijven oefenen trouwens MvanL, wellicht komt het nog goed met de Bluefire M3 op de forehand, alhoewel het rubber is wellicht gewoon te zacht voor je op die kant?
ONI in IJsselstein
ONI in IJsselstein
- Brodher
- Advanced Member

- Contacteer:
Waarschijnlijk een domme vraag maar bij Bluefire M3 staat er
betekent dit dat het extra zacht is of eerdere dat het harder is dan normaal zacht?Soft +
Mijn set-up:
Goede duidelijke review (zoals we van je gewend zijn) p1ngp0ng3r!
Ben zelf ook heel erg benieuwd naar de Bluefire M2. Heb voorheen zelf al met de Acuda S1 Turbo, Acuda S1 en Acuda S2 gespeeld en die zijn me zeer goed bevallen (al was de S1 Turbo, zoals de naam al zegt) wel héél erg snel! Heb hiervoor met de Butterfly Timo Boll ZLC en ALC gespeeld, beide met Tenergy's (waar ik al een hele tijd mee speel). De ZLC zat op beide kanten Tenergy 05 in 2.1. De ALC heb ik het afgelopen seizoen mee gespeeld (NTTB afd. west 3e klasse 43%) maar dan met Tenergy 05 2.1 op mijn forehand en Tenergy 64FX in 2.1 op mijn backhand. Beide frames vallen in de OFF categorie (ALC 5 hout + 2 arylate carbon en ZLC 5 hout + 2 zylon carbon).
De Bluefire M2 komt op een 5-laags houten frame (Andro Temper Tech OFF) en op mijn backhand ga ik komend seizoen met lange noppen spelen (Dr.Neubauer Boomerang Classic OX). Ben heel erg benieuwd naar zowel het frame als de M2 als ook de noppen... Verdere bevindingen volgen zsm!
Ben zelf ook heel erg benieuwd naar de Bluefire M2. Heb voorheen zelf al met de Acuda S1 Turbo, Acuda S1 en Acuda S2 gespeeld en die zijn me zeer goed bevallen (al was de S1 Turbo, zoals de naam al zegt) wel héél erg snel! Heb hiervoor met de Butterfly Timo Boll ZLC en ALC gespeeld, beide met Tenergy's (waar ik al een hele tijd mee speel). De ZLC zat op beide kanten Tenergy 05 in 2.1. De ALC heb ik het afgelopen seizoen mee gespeeld (NTTB afd. west 3e klasse 43%) maar dan met Tenergy 05 2.1 op mijn forehand en Tenergy 64FX in 2.1 op mijn backhand. Beide frames vallen in de OFF categorie (ALC 5 hout + 2 arylate carbon en ZLC 5 hout + 2 zylon carbon).
De Bluefire M2 komt op een 5-laags houten frame (Andro Temper Tech OFF) en op mijn backhand ga ik komend seizoen met lange noppen spelen (Dr.Neubauer Boomerang Classic OX). Ben heel erg benieuwd naar zowel het frame als de M2 als ook de noppen... Verdere bevindingen volgen zsm!
OSP Virtuoso ‘mepper’
FH: Tibhar Aurus max
BH: Tibhar Aurus 2.0
FH: Tibhar Aurus max
BH: Tibhar Aurus 2.0
M2 is net als de Acuda S2, een alles kunner en dus prima geschikt om gevarieerd mee te spelen. Dat komt echt wel goed hoor timo! 
@Brodher: Soft+ betekent iets harder dan Soft.
@Brodher: Soft+ betekent iets harder dan Soft.
ONI in IJsselstein
ONI in IJsselstein