Rakza 7

Hier kun je informatie vinden of vragen over normale rubbers.
epacta
Advanced Member
Advanced Member

Rakza 7

Bericht door epacta »

Voor het nieuwe seizoen wil ik een iets sneller rubber op mijn fh proberen. Op dit moment gebruik ik baracuda 2.0mm en ik zit te denken aan Rakza 7 2.0mm.

Weet iemand de verschillen tussen beide rubbers? en zou dit een goede keus zijn?
mank
Platinum Member
Platinum Member

Re: Rakza 7

Bericht door mank »

Ken de rubbers niet - dus korrel zout erbij - maar meestal geeft de balafsprong ook een indicatie voor snelheid als ervaring in het spel. Barracuda heeft voor wat ik weet (niet zeker dus) een hogere balafsprong dan Rakza 7 en rakza 7 maak je dan makkelijker tempo omdat het blad vaak wat meer open kan. Bij een naar voren gerichte (topspin of contra) slag krijg je dan meer vaart.
Hoe offensiever je frame des te sterker ervaar je het verschil dan.
Whazzup
Gold Member
Gold Member

Bericht door Whazzup »

Ik speel met de Rakza 7 en de balafsprong is redelijk hoog genoeg te noemen! Ik vind het een beetje Tenergy 05 achtig (net ietsje minder, maar lijkt er voor mij wel op). Maar als je van zo'n rubber als Barracuda afkomt, zou je ook nog de Rakza 7 Soft kunnen proberen. Die is wel een stuk trager.
Sinds februari 2019 weer begonnen!
ONI in IJsselstein
Voorheen HTTC 1 (eerste klasse)
Frame: 729 Dynasty Hinoki holrond 90 gram
Forehand: Yasaka Rakza 7 (max zwart)
Backhand: Andro Hexer Powersponge (1,7 rood)
epacta
Advanced Member
Advanced Member

Bericht door epacta »

Ik heb deze ratings gevonden. kloppen ze een beetje? er zijn altijd mensen die extreem laag of hoog raten, vandaar.

Baracuda: http://www.tabletennisdb.com/rubber/donic-baracuda.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Rakza 7 : http://www.tabletennisdb.com/rubber/yasaka-rakza-7.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Whazzup
Gold Member
Gold Member

Bericht door Whazzup »

Hey epacta,

Die cijfertjes zeggen mij vrij weinig... Maar ik herken de redelijke hoge balafsprong wel terug in de cijfers. Ook dat het rubber best wel wat weegt zie ik terug (ik speel met een 90 grams frame en 2x dat rubber, dus mijn batke weegt aardig wat :P). Kijk verder maar wat de mensen zeggen. Ik vind het ook een prima gecontroleerd (voor mij gecontroleerd omdat ik hem aan kan, dit kan ik voor jou natuurlijk niet inschatten) aanvallend rubber, maar hij is wel erg snel in het begin (ligt ook aan je frame natuurlijk). De spin die je ermee kunt geven is prima te noemen. Voor mij 'het' rubber op dit moment. Geen dure Tenergies nodig...

Groetjes,

Wouter
ONI in IJsselstein
epacta
Advanced Member
Advanced Member

Bericht door epacta »

Ik ga de Rakza 7 2.0 proberen op een all+frame. Qua snelheid ga ik er zeker op vooruit alleen ik hoop dat ik qua spin niet te veel hoef in te leveren t.o.v de baracuda.
jerrot
Silver Member
Silver Member

Bericht door jerrot »

Epacta,

Ik heb hem zelf op een allround framepje zitten en heb er nu 3 keer mee gespeeld op mijn forehand. Rubber is in het begin echt even wennen inderdaad maar na paar keer trainen kun je er erg lekker mee smashen moet ik zeggen.

Mijn slag is helaas niet heel erg spinnerig maar als je de bal goed raakt spint de rakza best lekker moet ik zeggen, en ik speel 6e klasse senioren.
Andro Temper Tech ALL+
BH Andro Rasant Grip
FH Tibhar FX-P
epacta
Advanced Member
Advanced Member

Bericht door epacta »

Thx voor de reply's .

Volgens de statistieken ga ik er op spin achteruit en op snleheid vooruit. ik zal m'n persoonlijke ervarng in het nieuwe jaar posten.
Whazzup
Gold Member
Gold Member

Bericht door Whazzup »

epacta,

Ik heb er serieus veel geld doorheen gegooid in de laatste jaren dus neem gerust van mij aan, dat je er qua spin niks op achteruit gaat... F*CK die cijfertjes (zat ik vroeger ook altijd op, nu kijk ik niet eens meer) en enjoy je Rakza! Komt goed kerel! ;) En lees voortaan gewoon ook alle reviews op internet, die zeggen ook veel! :)

Groetjes,

Wouter
ONI in IJsselstein
epacta
Advanced Member
Advanced Member

Bericht door epacta »

Omdat ze deze week in de aanbieding zijn bij Sporteurope heb ik ze maar op de laatste dag (vandaag) besteld. 2.0 fh en bh. Ik ben benieuwd.

De revieuws die ik over dit rubber gelezen heb zijn zeer positief. Een aantal mensen vindt dat het rubber in het begin "hard" aanvoelt en het even wennen is aan de snelheid. Maar de meeste zijn heel enthousiast.
Whazzup
Gold Member
Gold Member

Bericht door Whazzup »

Dat bedoel ik! En mocht je het echt te snel/te hard vinden, ik heb eventueel nog een Zwarte Rakza 7 SOFT liggen in max dikte. Maar probeer het eerst maar, het zijn prima rubbers! :)
ONI in IJsselstein
TimeLord
Super Member
Super Member

Bericht door TimeLord »

Het Wauterz, heb je soms aandelen of zo?
Je prijst het nog al aan!
Misschien ga ik ook nog overstag
Bat: Butterfly Maze Passion FL
FH: Donic Akkadi 1.8
BH: Gewo Megaflex Controll 1.5

Bat: Butterfly TB Spirit ST
FH: Victas V >01 2.0
BH: T64 1.9
TimeLord
Super Member
Super Member

Bericht door TimeLord »

En ja hoor gelukt, en nu maar hopen dat het volgende week binnen komt, kan ik het nieuwe jaar goe beginnen
Bat: Butterfly Maze Passion FL
FH: Donic Akkadi 1.8
BH: Gewo Megaflex Controll 1.5

Bat: Butterfly TB Spirit ST
FH: Victas V >01 2.0
BH: T64 1.9
mank
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door mank »

Zo,n rubber heeft wel een bepaald frame nodig. Anders wordt het wel sneller voor topspin maar niet echt voor andere dingen (door die hoge balafsprong) en/of controleverlies wordt groter door de hardere spons.
Een spinframe kan wel maar dan moet het wat zwaarder kaliber zijn (boll spirit bijv of wat zwaardere vijflaags houten frames voor spingeorienteerd spel ook nog.
Of zo,n frame als Wouter het mee speelt.
Dat heeft zeven lagen met een hardere middenlaag en maakt de balafsprong vlakker bij voller raken zonder dat het frame off+ wordt.
Perfect frame eigenlijk voor zo,n rubber. Veel andere frames is een vlakkere balafsprong vaak al genoeg om de ervaring van het rubber sneller te maken en blijft de controle beter ook bij wat hardere spons.
Andersom wordt met zo,n rubber dan ook zo,n frame vaak weer als sneller ervaren.

Zou het trouwens kunnen dat Rakza rubbers een palio toplaag hebben ? Met een mal van gebruikelijke Japanse kwaliteit (voor duurdere rubbers tellen dat soort dingen meer) ziet dat er net zo gelikt uit als elk ander japans rubber.
Vergelijkbaar idee als met grip-s van Tibhar en Haifu.
Lijkt me gezien de bestaande connecties tussen yasaka en palio (Yasaka new era en zapspin zijn gemaakt door palio of van zelfde fabriek) en misschien voor de spons tussen palio en Esn (macro era en blitz) vrij logisch en reviews doen me ook aan chinese rubbers denken. Palio staat ook bekent om tamelijk elastische toplagen die al meer als japans rubber spelen.

Dit zou betekenen dat Whazzup, als bedenker van de term "chinese zooi" zelf met chinese zooi zou spelen op een quasi chinees frame. Dat moest toch niet kunnen of mogen ;)
cstt
Silver Member
Silver Member

Bericht door cstt »

H3 wordt door m'n teamgenoot al dat 'Indianenrubber' genoemd. Spotnaampje is Winnetou :P
Nou Wouter, die van jou wordt Wouttetou? ;)
If you can meet with Triumph and Disaster
And treat those two impostors just the same
mank
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door mank »

Hij reageert niet ...te druk met zijn cursus chinees.
Danny1973
Moderator
Moderator

Bericht door Danny1973 »

Of een nieuwe naam voor het rubber, de Rakzzup.
Xiom Icecream AZX 91 gram FL ( ALC op fh, ZLC op bh)
FH: Xiom Omega VII Pro max.
BH: Xiom Omega VII Pro max
Whazzup
Gold Member
Gold Member

Bericht door Whazzup »

Rakzzup = +1 HIERO! :D

Ik ben druk met Wiskunde, ZEKER NIET MET CHINEES. :P

Leuk geprobeerd trouwens Marc, maar dit is geen Chinees rubber waar ik mee speel. Dat is toch echt anders...
ONI in IJsselstein
cstt
Silver Member
Silver Member

Bericht door cstt »

Wel zwart op de forehand, kenmerk van de Chinezen :P ;)
If you can meet with Triumph and Disaster
And treat those two impostors just the same
Danny1973
Moderator
Moderator

Bericht door Danny1973 »

Is dat omdat deze harder is? Voor mijn gevoel is zwart bij sommige rubbers een tikje harder dan rood. Of is dat onzin.
Xiom Icecream AZX 91 gram FL ( ALC op fh, ZLC op bh)
FH: Xiom Omega VII Pro max.
BH: Xiom Omega VII Pro max
Plaats reactie