advies

Hier kun je advies vinden of vragen over een batje dat past bij jouw speelstijl.
Plaats reactie
nadal
Advanced Member
Advanced Member

advies

Bericht door nadal »

Mijn badcombinatie

prima green anatomisch
FH joola samba plus max rood
BH yasaka rakza 7 2.0mm zwart

Alternatief frame sta ik voor open.
speltype counterpuncher harde bloks/ harde overnames, ik gebruik graag de snelheid van een ander.
spel niveau 1996 gestopt 2de divisie shot soest/ weer begonnen 2011.
spel niveau nu 3de divisie gespeeld blessure door werk gehad met glas aan speelhand ik ga nu in het tweede spelen bij ttv Oni uit wychen promotie hoofdklasse vaste invaller voor het eerste heren team 2de divisie.

Vroeger speelde ik met de persson powerplay met 2x joola moskito ook een poos met de banda waldi rubbers gespeeld allemaal niet meer verkrijgbaar.

Ik ben nu wel een beetje gewend tot de elf spelen, grotere bal, plakverbod is wel minder daardoor vindt ik het ook moeilijk mijn materiaal te kiezen. De rakza ben ik zeer te vreden over de samba plus heb ik pas een keer mee gespeeld?
Mijn frame is erg oud daar zoek ik wat anders voor ik weet alleen niet wat?

Wie weet een alternatief voor frame en FH rubber. FH probleem de eerste opening, sterke punt blok en overname met spin en tik graag met de FH. Met de BH doe ik het meest, ben meer backhand speler.

met vriendelijke groeten edcar
mank
Platinum Member
Platinum Member

Re: advies

Bericht door mank »

Hoi,

Misschien kun je aangeven wat je bijv aan de stratus powerwood die je te koop aanbiedt niet beviel. Dat is namelijk een frame waarmee je op jou niveau heel veel kanten op kunt.
Dat zijn dan ook heel veel kanten die voor jou niet passen alleen ligt het dan vaak meer aan een wat ongelukkige rubberkeus. Dat is ook wel heel lastig als je een tijd niet gespeeld hebt.
nadal
Advanced Member
Advanced Member

Bericht door nadal »

Hoi de stratus powerwood vond ik het handvat niet prettig, ik had toen de genius plus 2.0mm BH/ aurus op FH 2.0mm. De aurus ging wel maar de genius plus vond ik helemaal niks andere combinatie niet geprobeerd dus vandaar dat ik er niet meer mee heb gespeeld. De prima green is het handvat licht anatomisch en niet zo grof het frame is alleen niet zo snel een vergelijkbaar frame vorm is moeilijk te vinden.

Ik kom net van trainen speel nog steeds met de prima green hiervoor de galaxya van yasaka geprobeerd daar speelde de samba plus niet fijn op veel ballen die niet lekker doorkomen versnellingen de rakza op dit frame perfect deze combinatie op de prima green de samba plus max FH fijn met serveren en openen blok ook goed en overnemen de rakza 2.0mm een stuk minder direkt dan op de galaxya wel meer spin nu maar een stuk minder vaart in te krijgen.

Frame keuze iets sneller wat ik nu heb, ik hou van frames van hout en niet van die hele dikke planken.

bedankt voor je reactie mank
mank
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door mank »

De stratus heeft redelijk dik handvat. Vooral het achterste deel waar het steeds verder uitflared. Dat dwingt het zwaartepunt van je grip teveel achter op het handvat en belemmert mogelijk je bh.
Maar is dat met een schuurblokje en stukje schuurpapier niet bij te werken ? Als je het achterste deel recht bijschuurd (laatste één a anderhalf cm loopt dan recht) ga je ook meer grip krijgen op het middendeel. Het handvat kan dan iets meer in je handpalm vallen. Wisselen tussen fh en bh bij snel spel zou dan iets makkelijker gaan en voor bh heeft het achterste deel net wat meer bewegingsvrijheid. Bijv punchslagen gaan dan makkelijker.

Ik geef de suggestie omdat je dan eerst even een solide frame zou hebben (zonder dat het een stijve/dikke plank is).
Kom je dan een keer op een tournooi bij een stand, ergens in de buurt van een winkel of je ziet iets wat een clubgenoot heeft dat je echt aanspreekt ..... dan kun je altijd nog weer verder kijken.
Anders loop je namelijk risico dat je ahw te goedkoop gaat denken vanwege het risico dat het qua grip misschien toch niet bevalt.
Resultaat is dan dat je veel frames koopt die min of meer in budgetsegment vallen en uiteindelijk steeds niet bevallen.
Beter in één keer goed dan en daar moet je dan een keer tegenaan lopen.
Als het je ook te topzwaar is door bijv bladlengte zou je eens bij stiga kunnen zoeken voor één rubber. Die zijn vaak ook zonder een heel zachte spons al vrij licht.
Eén kant zo,n rubber kan dan vaak het verschil al maken.

Marc
nadal
Advanced Member
Advanced Member

Bericht door nadal »

Goed advies mank, klopt wel wat je zei over de stratus met dit frame had ik wel last van de vorm van het handvat wel met meerdere frames daardoor is je grip anders. Met de stratus was ik minder wendbaar vooral bij snel spelen en uithalen met de backhand. Ik speel nu met licht anatomisch handvat bevalt een stuk beter vroeger had ik de joola( P. Saive offensive ), ook zun handvat, jammer genoeg heb ik die niet meer. Met rubbers zit zeker verschil in gewicht. Ik heb bij Timo b de joola explode max gekocht die heb ik nu op de BH geplakt daarvoor de rakza 7 2.0mm is het gewicht meteen iets lichter, op FH joola samba plus max bevalt goed. Frame prima green anatomisch.

gr. edcar
Plaats reactie