Joola en Andro frame in prijs verlaagd
Joola en Andro frame in prijs verlaagd
Te koop :
Andro blax off holrond €25 in zeer goede staat nu € 30 incl een goede sigma pro en een tibhar genius optimum, stroef maar een plek ivm schade aan de spons prima rubber om mee te testen wel stroef en netjes. €22,50 zonder de rubbers. Verkocht
Stiga offensive classic carbon anatomisch €35 zgan Verkocht
Joola wing passion fast anatomisch €25 zgan verkocht.
Joola k3 anatomisch € 25 in goede staat Verkocht
Joola wing passion extreme holrond €35 in zeer goede staat nu €30 verkocht
Butterfly Timo Boll Spirit fl €35 dit is een zeer goede clone, waarvan je het verschil niet ziet. Het is echter een zeer goed frame, iets softer en iets trager dan een orginele TBS maar met nog iets meer controle. In zeer nette staat. Verkocht
Alle frames zijn zeer netjes. Geen randschade, of splinters eraf. Prijs is inclusief verzending in ern bubbeltjes enveloppe.
Eventueel ook nog te koop
Xiom vega asia 2.0mm rood 5-6 uurtjes oud €15 verkocht
Alligator def 0,5 paar weken mee gespeeld €9,95 (niet zelf mee gespeeld, dus geen vragen ove noppen aub, geen verstand van)
Alles is weg, behalve deze noppen. Deze mogen weg nu weg voor €5 incl verzenden. En deze zijn ook verkocht!!!!
Andro blax off holrond €25 in zeer goede staat nu € 30 incl een goede sigma pro en een tibhar genius optimum, stroef maar een plek ivm schade aan de spons prima rubber om mee te testen wel stroef en netjes. €22,50 zonder de rubbers. Verkocht
Stiga offensive classic carbon anatomisch €35 zgan Verkocht
Joola wing passion fast anatomisch €25 zgan verkocht.
Joola k3 anatomisch € 25 in goede staat Verkocht
Joola wing passion extreme holrond €35 in zeer goede staat nu €30 verkocht
Butterfly Timo Boll Spirit fl €35 dit is een zeer goede clone, waarvan je het verschil niet ziet. Het is echter een zeer goed frame, iets softer en iets trager dan een orginele TBS maar met nog iets meer controle. In zeer nette staat. Verkocht
Alle frames zijn zeer netjes. Geen randschade, of splinters eraf. Prijs is inclusief verzending in ern bubbeltjes enveloppe.
Eventueel ook nog te koop
Xiom vega asia 2.0mm rood 5-6 uurtjes oud €15 verkocht
Alligator def 0,5 paar weken mee gespeeld €9,95 (niet zelf mee gespeeld, dus geen vragen ove noppen aub, geen verstand van)
Alles is weg, behalve deze noppen. Deze mogen weg nu weg voor €5 incl verzenden. En deze zijn ook verkocht!!!!
Laatst gewijzigd door Danny1973 op 02 mar 2013, 18:06, 11 keer totaal gewijzigd.
Xiom Icecream AZX 91 gram FL ( ALC op fh, ZLC op bh)
FH: Xiom Omega VII Pro max.
BH: Xiom Omega VII Pro max
-
lordofthelints
- Advanced Member

Re: Stiga + Joola frames te koop
Ik wil die Xiom Vega Asia wel eens testen.
Ik heb je een pm gestuurd.
Hoi Danny,
Ik ben wel geïnteresseerd in jou stiga offensive classic carbon.
Waarom verkoop je nu je frames en rubbers eigenlijk!
Gr.
Wan
Ik ben wel geïnteresseerd in jou stiga offensive classic carbon.
Waarom verkoop je nu je frames en rubbers eigenlijk!
Gr.
Wan
Ik doe deze frames weg omdat ik er op dit moment 7 frames heb liggen. Sinds een paar weken speel ik met een Donic waldner senso carbon, en die bevalt me enorm goed. Qua rubbers heb ik niet veel meer. Ik vind alleen de xiom europe rubbers prettiger dan de pro en asia uitvoeringen. Die stiga vind ik trouwens ook lekkerder met soft en medium rubbers, dan met harde rubbers. Zou je me een pm willen sturen met je adres, dan kunnen we dat daar verder afhandelen.
Re: Stiga + Joola frames te koop + TBS
Ik heb nog twee frames toegevoegd.
De joola wing passion extreme. Een zeer snel frame. Het frame is stijf, maar is voor mijn gevoel niet zo super hard als wat de tabletennisdb.com aangeeft. Veel spin.
Tevens een zeer nette Butterfly TBS clone toegevoegd. Ooit via dit forum gekocht. Als je het niet weet zou je het verschil niet eens zien. Het frame is iets zachter, heeft iets meer controle en is iets trager dan een orginele. Die verwchillen zijn echter niet groot. Een zeer goed topspinframe waarmee je met een iets minder hard rubber op de backhand onwijs veel controle hebt met blokken en schuiven. Ik heb met vega pro en omega pro op de fh gespeeld, en dan heb je een goede snelle combinatie.
De joola wing passion extreme. Een zeer snel frame. Het frame is stijf, maar is voor mijn gevoel niet zo super hard als wat de tabletennisdb.com aangeeft. Veel spin.
Tevens een zeer nette Butterfly TBS clone toegevoegd. Ooit via dit forum gekocht. Als je het niet weet zou je het verschil niet eens zien. Het frame is iets zachter, heeft iets meer controle en is iets trager dan een orginele. Die verwchillen zijn echter niet groot. Een zeer goed topspinframe waarmee je met een iets minder hard rubber op de backhand onwijs veel controle hebt met blokken en schuiven. Ik heb met vega pro en omega pro op de fh gespeeld, en dan heb je een goede snelle combinatie.
-
lordofthelints
- Advanced Member

Wat voor handvat heeft de TBS?
Misschien heb ik wel interesse
Misschien heb ik wel interesse
Een holrond / flared handvat. Ik heb deze van cstt hier op het forum gekocht, die veel ervaring heeft met tbs frames. Hij had deze hekocht zonderr te waten dat het een clone was en had het niet meteen door. Hij miste alleen wat snelheid in vergelijk met zijn orginle maar was wel te spreken over de betere controle en het gevoel. Alleen net iets trager en softer.
Waaruit is op te maken dat het om een clone gaat ?
Butterfly laat namelijk ook wel frames maken in China en van frames als Korbel en Primorac zijn er Japanse en Oost - Europese versies die in kwaliteit verschillen. Genoeg contacten om elk populair frame dat ze in Japan bouwen te laten "clonen".
Daarmee kunnen ze dan een goedkopere versie aanbieden voor bijv verkopers in landen waar de economische levensstandaard wat lager ligt.
Butterfly laat namelijk ook wel frames maken in China en van frames als Korbel en Primorac zijn er Japanse en Oost - Europese versies die in kwaliteit verschillen. Genoeg contacten om elk populair frame dat ze in Japan bouwen te laten "clonen".
Daarmee kunnen ze dan een goedkopere versie aanbieden voor bijv verkopers in landen waar de economische levensstandaard wat lager ligt.
Ik ging eerlijk gezegd uit van het verhaal bij het frame zoals ik het gekocht heb. De opbouw is nagenoeg gelijk aan de orginele die ik had. Middelste laag was minimaal dunner, maar in de andere lagen kon ik met het blote oog niets afwijkends zien. Toplaag van de orginele was iets gladder qua hout, maar deze had dan ook het metalen vierkante plaatje onderin het frame en niet het zwarte metalen logo op de onderkant van het frame. Maar zoals gezegd, de verschillen zijn minimaal, en maken de "clone" daardoor niet een minder frame. Eerder een iets ander frame, voor iemand die van iets mind snelheid en iets meer controle houdt. De hoeveelheid spin scheelt weinig. Het verhaal van Mank zou dus ook prima kunnen kloppen.
Alleen de TBS en de wing passion extreme en de alligator noppen zijn te koop. De rest is reeds verkocht.
Dus als je belangstelling hebt, wees er snel bij.
Dus als je belangstelling hebt, wees er snel bij.
mank schreef:Waaruit is op te maken dat het om een clone gaat ?
Ik had het frame verkocht aan Danny, ik had het weer gekocht van Sun Tzu. Het frame is zachter en trager dan een normale TBS. Handvat is groter, en veel beter dan een normaal TBS handvat. Maar verder een goed frame, alleen wat trager en zachter dan een normale TBS.
If you can meet with Triumph and Disaster
And treat those two impostors just the same
Alleen wat is een normale spirit ?
Frames worden - neem ik aan - in series gemaakt met een bepaalde draaitijd per serie. Lijkt me iig onwaarschijnlijk dat ze continue door kunnen draaien met de produktie van één zelfde frame.
Bijv een paar week lang worden er dan spirits gedraaid tot er weer voldoende voorraad is.
Een of twee jaar later weer nieuwe serie. Dan zijn de voorraden koto, kiri en ayous al weer vernieuwd. Andere leverantie van de houtleverancier.
De toleranties op hout/fineer qua soortelijk gewicht en snijdiktes zijn dan niet dusdanig klein dat zo,n nieuwe serie 100% identiek kan zijn.
Dan vallen de bladen bijv gemiddeld vier gram lichter uit dan het catalogus gewicht en wordt besloten het handvat daarvoor wat dikker te houden. Zo komen ze dan uit op gemiddeld het catalogusgewicht van 89 gr.
Ook een carbonframe is voor grootste deel hout en hout is een grillig natuurprodukt. Die grilligheid en variatie noodzaakt fabrikanten tot dit soort geschipper. Door zo te schipperen kunnen ze dan een meer constant gemiddeld gewicht bereiken en zelfde bladmaat aanhouden.
Balans en gripdikte is dan wat anders maar dat zijn nauwelijks vaste gegevens in de marketing waar ze dus ook minder aan gebonden zijn.
Nescio, maar het zou kunnen. Net zoals het ook een clone kan zijn
.
Omdat ik dit soort dingen toch niet weten kan zou het me dus ook geen bal uit maken.
Frames worden - neem ik aan - in series gemaakt met een bepaalde draaitijd per serie. Lijkt me iig onwaarschijnlijk dat ze continue door kunnen draaien met de produktie van één zelfde frame.
Bijv een paar week lang worden er dan spirits gedraaid tot er weer voldoende voorraad is.
Een of twee jaar later weer nieuwe serie. Dan zijn de voorraden koto, kiri en ayous al weer vernieuwd. Andere leverantie van de houtleverancier.
De toleranties op hout/fineer qua soortelijk gewicht en snijdiktes zijn dan niet dusdanig klein dat zo,n nieuwe serie 100% identiek kan zijn.
Dan vallen de bladen bijv gemiddeld vier gram lichter uit dan het catalogus gewicht en wordt besloten het handvat daarvoor wat dikker te houden. Zo komen ze dan uit op gemiddeld het catalogusgewicht van 89 gr.
Ook een carbonframe is voor grootste deel hout en hout is een grillig natuurprodukt. Die grilligheid en variatie noodzaakt fabrikanten tot dit soort geschipper. Door zo te schipperen kunnen ze dan een meer constant gemiddeld gewicht bereiken en zelfde bladmaat aanhouden.
Balans en gripdikte is dan wat anders maar dat zijn nauwelijks vaste gegevens in de marketing waar ze dus ook minder aan gebonden zijn.
Nescio, maar het zou kunnen. Net zoals het ook een clone kan zijn
Omdat ik dit soort dingen toch niet weten kan zou het me dus ook geen bal uit maken.
-
lordofthelints
- Advanced Member

Ok, stuur die TBS maar op. Ik wil hem wel naast mijn originele. Ben benieuwd of ik het verschil merk. Ik vind mijn eigen TBS soms wat te hard. Misschien is de jouwe precies goed! ;-)
Ik zal het frame vandaag op de post doen. Hou ons op de hoogte of jij er nou verschillen mee merkt.
Update:
Alleen de wing passion extreme is nog te koop en ik heb een andro blax off holrond voor slechts €25 toegevoegd.
Alleen de wing passion extreme is nog te koop en ik heb een andro blax off holrond voor slechts €25 toegevoegd.
-
lordofthelints
- Advanced Member

Hoi Danny,Danny1973 schreef:Ik zal het frame vandaag op de post doen. Hou ons op de hoogte of jij er nou verschillen mee merkt.
Ik heb hem een uur geleden uit de postbus gevist.
Zojuist de rubbers erop gezet. Vanavond ga ik ze tegen elkaar testen! Beide met Tenergy FX 2.1 / Tenergy 25 1.7
Op het oog lijkt het dat de "fake" zijn carbonlaag mist. De originele Spirit heeft een dunne gele en donkergrijze laag. De "fake" lijkt die gele laag niet te hebben. Ook is de houtstructuur heel anders. Je ziet veel meer nerven dan bij het origineel.
De originele is dan ook stukken sneller en klinkt ook "hoger"/holler.
Vanavond weet ik meer!
Re: Joola en Andro frame in prijs verlaagd
Carbon is zwart, anthracietgrijs, arylate is geel. Carbon geeft bij zelfde dikte een hardere composietlaag dan arylate. Een volcarbon spirit zou je dus eerder een hoger geluid verwachten ipv lager.
Carbon-arylite is blaue, en ik zag de lagen wel zitten toen ik het frame had.
If you can meet with Triumph and Disaster
Ik zag zelf ook die blauw zwarte laag zitten, die ook in mijn andere TBS met het vierkante logo in het handvat zat. Alleen de middelste houten laag leek minimaal anders qua dikte.
Zijn er eigenlijk veel frames waar clones van gemaakt worden. Ik kan me met prijzen die bijvoorbeeld de butterfly, maar ook de top nittaku frames kosten goed voorstellen dat het lucratief is om ze na te maken en mee te liften op het succes van een orginele?
Zijn er eigenlijk veel frames waar clones van gemaakt worden. Ik kan me met prijzen die bijvoorbeeld de butterfly, maar ook de top nittaku frames kosten goed voorstellen dat het lucratief is om ze na te maken en mee te liften op het succes van een orginele?