Twijfel... BTY Timo Boll T5000 of ALC
Twijfel... BTY Timo Boll T5000 of ALC
Beste forumleden,
Ik ben in het bezit van een Butterfly Timo Boll ZLC (zie handtekening) die prima bevalt. Toch wil ik graag een tweede, reserve frame aan gaan schaffen. Ik twijfel hierbij tussen de Butterfly Timo Boll (niet de Innerforce) ALC en T5000. Wie heeft er ervaring met een van deze frames (en misschien wel met beide) en kan mij helpen met mijn keuze?
Ik ben een aanvallende speler die de meeste punten scoort met forehand topspins (voornamelijk vlakke) vanuit de tweede lijn. Ik wil waarschijnlijk met Butterfly Tenergy 64 2.1 op mijn forehand en Andro Impuls Speed 2.0 op mijn backhand gaan spelen.
Ik ben op zoek naar een frame dat een goede controle geeft, maar dat ook de nodige power heeft. Waar ik een beetje bang voor ben is dat ik de ALC nét niet hard genoeg vind en dat de T5000 misschien weer net té snel wordt.
Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties! Alvast bedankt in ieder geval.
Met vriendelijke groet,
Timo B.
Ik ben in het bezit van een Butterfly Timo Boll ZLC (zie handtekening) die prima bevalt. Toch wil ik graag een tweede, reserve frame aan gaan schaffen. Ik twijfel hierbij tussen de Butterfly Timo Boll (niet de Innerforce) ALC en T5000. Wie heeft er ervaring met een van deze frames (en misschien wel met beide) en kan mij helpen met mijn keuze?
Ik ben een aanvallende speler die de meeste punten scoort met forehand topspins (voornamelijk vlakke) vanuit de tweede lijn. Ik wil waarschijnlijk met Butterfly Tenergy 64 2.1 op mijn forehand en Andro Impuls Speed 2.0 op mijn backhand gaan spelen.
Ik ben op zoek naar een frame dat een goede controle geeft, maar dat ook de nodige power heeft. Waar ik een beetje bang voor ben is dat ik de ALC nét niet hard genoeg vind en dat de T5000 misschien weer net té snel wordt.
Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties! Alvast bedankt in ieder geval.
Met vriendelijke groet,
Timo B.
OSP Virtuoso ‘mepper’
FH: Tibhar Aurus max
BH: Tibhar Aurus 2.0
Re: Twijfel... BTY Timo Boll T5000 of ALC
Niemand op dit forum die de Timo Boll ALC en/of de Timo Boll T5000 eens geprobeerd heeft? 
OSP Virtuoso ‘mepper’
Voor zulke vragen zou ik maar eens op de internationale forums gaan kijken. Daar zijn veel meer leden en staan veel meer reviews
Setup:
Frame: stiga offensive classic
FH: Tibhar aurus
BH: Grass D-Tecs ox
De vraag staat ook op een tweetal internationale fora Bobje
Ik was gewoon benieuwd of er ook mensen uit ons landje ervaring met deze frames hebben.
Ik was gewoon benieuwd of er ook mensen uit ons landje ervaring met deze frames hebben.
OSP Virtuoso ‘mepper’
Heb wel ervaring met de ALC, maar niet met T5000 en ZLC, dus ik denk dat je aan mijn ervaring niet heel veel hebt. Als het goed is heeft thomassen met beide gespeeld. Hij zal je hierbij vast kunnen helpen. We wachten zijn reactie even af 
Butterfly Harimoto sZLC
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan
If you can believe it, the mind can achieve it.
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan
Ervaring met de ZLC heb ik zelf wel, daar speel ik namelijk alweer 2 jaar mee...
We wachten inderdaad de reactie van Thomassen even af...
We wachten inderdaad de reactie van Thomassen even af...
OSP Virtuoso ‘mepper’
ALC lijkt mij iets meer allround. De T5000 lijkt mij iets meer geschikt voor powerplay, en ff wat minder voor het spinspel. Ik zou zelf voor de ALC gaan, daar kun je bijna niet fout mee gaan namelijk.
If you can meet with Triumph and Disaster
And treat those two impostors just the same
And treat those two impostors just the same
Waar ik nu nog even over twijfel... Mijn huidige TB ZLC valt bij Butterfly in de categorie 'hard'. De T5000 ook, maar de ALC niet. Deze valt in de categorie 'medium'. In hoeverre ga ik dit verschil merken qua snelheid en spin?
Waar ik tevens aan zit te denken is het volgende. Mijn 1e carbon frame waar ik mee gespeeld heb (een jaar of 3 geleden) was een Butterfly Gergely Carbon. Dit frame viel ook in de categorie OFF+, bevatte ook Tamca Carbon en werd ook omschreven als 'hard'. Dit is en blijft één van de fijnste frames waar ik mee gespeeld heb. Doe ik er dan misschien toch niet verstandiger aan om voor de T5000 te kiezen? Blijkbaar hou ik dus van wat hardere, stijvere frames.
Waar ik tevens aan zit te denken is het volgende. Mijn 1e carbon frame waar ik mee gespeeld heb (een jaar of 3 geleden) was een Butterfly Gergely Carbon. Dit frame viel ook in de categorie OFF+, bevatte ook Tamca Carbon en werd ook omschreven als 'hard'. Dit is en blijft één van de fijnste frames waar ik mee gespeeld heb. Doe ik er dan misschien toch niet verstandiger aan om voor de T5000 te kiezen? Blijkbaar hou ik dus van wat hardere, stijvere frames.
OSP Virtuoso ‘mepper’
Als je van harde frames houdt dan is de T5000 beter. Die is nou eenmaal harder dan de ALC, maar vanwaar een nieuwe frame? Als de huidige bevalt moet je die lekker houden, scheelt weer een hoop geld 
Butterfly Harimoto sZLC
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan
Ik heb de afgelopen periode training gegeven aan de jeugd en daar een paar centjes mee verdiend. En toen had ik voor mezelf besloten dat ik van dat geld maar een reserve bat ging kopen. Vandaar eigenlijk.
Ik heb trouwens mijn keuze gemaakt en het frame besteld (zie handtekening). Zaterdag is ie binnen en ga ik 'm ophalen. Dan thuis van het weekend even rubbers plakken en dinsdag proberen op de training. En tevens volgende week zondag proberen met het Open Eindhovense Sport Europe Toernooi waar ik me voor heb ingeschreven.
Zal zaterdag gelijk even een paar foto's maken van de T5000 alleen en ook naast z'n broertje, de ZLC. Maar die zien jullie wel terug in het topic dat bedoeld is voor de foto's
Dan alleen de W7, ZLF en ALC nog en de serie is compleet!
Ik heb trouwens mijn keuze gemaakt en het frame besteld (zie handtekening). Zaterdag is ie binnen en ga ik 'm ophalen. Dan thuis van het weekend even rubbers plakken en dinsdag proberen op de training. En tevens volgende week zondag proberen met het Open Eindhovense Sport Europe Toernooi waar ik me voor heb ingeschreven.
Zal zaterdag gelijk even een paar foto's maken van de T5000 alleen en ook naast z'n broertje, de ZLC. Maar die zien jullie wel terug in het topic dat bedoeld is voor de foto's
OSP Virtuoso ‘mepper’
Cool! Ben benieuwd naar de foto's en je ervaring! Veel plezier ermee 
Butterfly Harimoto sZLC
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan
Alvast een héél klein voorproefje:

Zodra ik het frame geprobeerd heb (wat pas dinsdag op z'n vroegst gaat gebeuren) zal er een review komen. Het wordt eigenlijk allemaal nieuw voor me nu. Ik heb nog nooit eerder met dit frame gespeeld, heb nog nooit eerder met Tenergy 64 gespeeld (alleen met 05) en het Mercury rubber (nog bedankt cstt!) kende ik al helemaal niet. Kan dus best een leuke review worden denk ik.
Wordt vervolgd !!

Zodra ik het frame geprobeerd heb (wat pas dinsdag op z'n vroegst gaat gebeuren) zal er een review komen. Het wordt eigenlijk allemaal nieuw voor me nu. Ik heb nog nooit eerder met dit frame gespeeld, heb nog nooit eerder met Tenergy 64 gespeeld (alleen met 05) en het Mercury rubber (nog bedankt cstt!) kende ik al helemaal niet. Kan dus best een leuke review worden denk ik.
Wordt vervolgd !!
OSP Virtuoso ‘mepper’
-
Sun Tzu
- Platinum Member

- Contacteer:
Ik zou voor de ALC gegaan zijn :p
Timo Boll ZLF
Tenergy 05
Tenergy 64
Invincibility lies in the defence; the possibility of victory in the attack.
Tenergy 05
Tenergy 64
vind de mercury echt een teleurstelling, aangezien het retetraag is. Maar voor 4 dollar kun je niet klagen eigenlijk:P
Setup:
Ik hou nou eenmaal van wat stijvere hardere frames. Daarom ben ik ook tevreden over de ZLC. En volgens mij heb jij Johan, destijds mijn Photino gekocht (die mij totaal niet beviel, te zacht)... Zo heeft iedereen zijn voorkeuren.
Hoe de Mercury gaat bevallen weet ik nog niet, ga 'm dinsdag proberen...
Hoe de Mercury gaat bevallen weet ik nog niet, ga 'm dinsdag proberen...
OSP Virtuoso ‘mepper’
-
Sun Tzu
- Platinum Member

- Contacteer:
Ja maar dat was met ST handvat. Ik heb nu 3 Photinos met FL handvat 
Ik hou van zacht met wat hardere rubbers (T05/64) Op de backhand heb ik nu g3-fx maar ga vanavond de T64 erop proberen.
De Acoustic zul jij ook niet ifjn vinden. Lijkt net of je rubbers 2x zachter zijn dan anders.
Ik hou van zacht met wat hardere rubbers (T05/64) Op de backhand heb ik nu g3-fx maar ga vanavond de T64 erop proberen.
De Acoustic zul jij ook niet ifjn vinden. Lijkt net of je rubbers 2x zachter zijn dan anders.
Timo Boll ZLF
Tenergy 05
Tenergy 64
Tenergy 05
Tenergy 64
Ik vond het ST handvat van de Photino inderdaad niet fijn, speel altijd met FL. De ZLC is ook FL en mijn nieuwe T5000 is ook FL. Heb eerder langere tijd met T05 2.1 gespeeld, beviel altijd prima. Ga nu een keertje T64 2.1 proberen, aangezien ik veel spin vanuit de tweede lijn. Kijken hoe dat gaat bevallen... De Sriver G3 en Sriver G3 FX heb ik beide al eens geprobeerd, vond het helemaal prut. Maar goed, da's mijn persoonlijke mening. 
OSP Virtuoso ‘mepper’