virtuoso en rubberkeuze

Hier kun je informatie vinden of vragen over frames.
Plaats reactie
mepper59
Silver Member
Silver Member

virtuoso en rubberkeuze

Bericht door mepper59 »

Heb maandag gespeeld, eerst nog met expert en 2x 1.8 rakza soft, daarna met virtuoso met 1.8 rakza fh en seifuku ss42 1.8(tuned)bh
Was wel behoorlijk moe na dag werken, dus tweede deel was minder betrouwbaar met virtuoso, plus nieuwe zaal/licht. Expert ging als vanouds , moest weer echt wennen aan virtuoso, gaat er toch harder vanaf met de rakza, veel over de tafel bij aanval.Speel nu eenmaal close to table :D
gevoel van de virtuoso is meer direkt en toch iets softere aanslag, minder scherpe bounce,maar wel hogere basissnelheid,
en mijn fh is gewoon snel :P
Speelde contra sneller dan tegenstander die daar heel goed in is, was ze niet gewend
Dus ga ik vrijdag nog een keer testen met omgedraaide fh/bh, rakza op bh,seifuku fh is iets zachter,iets trager.Wel harder dan rakza soft,die is 39/40.
Als dat het niet is ,ga ik terug naar 2x rakza soft, net als de expert.daar kan ik dan mooi maandag een toernooi mee spelen in delft.My birthplace en mijn eerste vereniging Phoenix.
Er zit een club bij mij om de hoek in scherpenzeel,TVS, ik woon daar pas dus daar ga ik ff kijken over 2 weken. Ben benieuwd.
groet
mepper59
Silver Member
Silver Member

Re: virtuoso en rubberkeuze

Bericht door mepper59 »

Heb knoop doorgehakt na avond intensief trainen met maatje wat mijn ijkpunt is kwa spel.
Was zelf redelijk fit, heb 3 uur keihard gespeeld en besloten om de virtuoso met de rakza soft 1.8 te spelen. Voor mij snel genoeg
en nodigt uit tot souplesse spelen want frame is basis snelheid genoeg voor mij. Polsbewegingen werken goed versterkend in aktieve spel.
Kon goed varieren tussen vol in de aanval en gedoseerd wegleggen, en blokken is echt makkelijker voor mij met virtuoso.Net als smashen. Strakkere baan,kan rustiger slaan.
kortom hier ga ik het mee doen.
Al blijf ik natuurijk wel nieuwsgierig naar wat bijvoorbeeld de expert met bvb hurricane 3 doet.... :P .... :D
Johan nogmaals bedankt ,
Mep ze.!
ga wel 1e klas spelen, ben benieuwd.
Sun Tzu
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Bericht door Sun Tzu »

En dan komt binnenkort de Expert Carbon en Virtuoso carbon waardoor je weer gaat twijfelen.

Ik zit bij de eerste groep testers, ik zal natuurlijk ook hier mijn review posten van de Virtuoso Carbon.
Hij zal spoedig naar mij verstuurd worden, waarna ik hem helaas weer door moet sturen naar Griekenland na een week testen.
Timo Boll ZLF
Tenergy 05
Tenergy 64

Invincibility lies in the defence; the possibility of victory in the attack.
mepper59
Silver Member
Silver Member

Bericht door mepper59 »

Twijfel en nieuwsgierigheid zijn elkaars zusjes.
heb gisteren het Phoenix toernooi gespeeld ,ging redelijk,aantal partijen net aan verloren .merk wel dat als ik echt moeier word de marge met de virtuoso minder is, dan is de expert toch wat vergevingsgezinder.Maar zowiezo ben ik geen toernooispeler, ben het na 9 partijen meestal wel zat.. :D (Lees matige conditie...)
Kortom, mijn materiaal wint mijn partijen niet ;) .
Wat de carbon versies betreft, ik heb nog nooit een carbon frame gespeeld wat ik lekker vond spelen, te direkt en te weinig feel voor mij, doe mij maar hout :) Kan tussen mijn oren zitten .
Maar ben benieuwd naar je testen uiteraard.
groet mepper
mepper59
Silver Member
Silver Member

Bericht door mepper59 »

Na paar uur spelen, toch iets harder en lagere afsprong op backhand, ook iets rustiger met blokken/controle ontvangst, minder katapult. Lets go hoho.
Danny1973
Moderator
Moderator

Bericht door Danny1973 »

Ik heb danzij Mepper ook een Virtuoso, en na een week een nieuwe erbij gekocht. Ik merk een redelijk verschil tussen de gebruikte en de nieuwe. De oude speelt nu iets prettiger, maar toch train ik metbde nieuwe zodat deze door het inspelen meer gaat lijken op de gebruikte zodat ik twee vgelijkbare frames krijg. De frames zijn fantastisch, goe in balans, een heerlijk handvat en mooi om te zien. Niet belangrijk maar wel mooi meegenomen. €90 is niet goedkoop, maar ik vind het ze wel waard. Ik heb hier meer gevoel en vtrouwen mee dan bijvoorbeeld de Timo Boll Spirit of de Donic Waldner Senso carbon, frames die toch ook wel bekend staat om een goede controle.
Op dit moment speel ik met twee xiom sigma europe rubbers. De rubbers stonden zeer goed gewaardeerd op de tabletennis database, en wat mij betreft terrecht. Ze zijn niet te hard en op de backhand een alleskuner. Niet zo snel als de xiom pro uitvoeringen. Het is wel een compleet ander rubber dan de vrij bekende vega europe. Die is veel zachter, en op dit frame een te softe combinatie. De sigma europe past goed bij mijn bolle rustige spinballen, en versnellen is goed mogelijk. Het is echter geen rubber voor een power aanvaller. Daar is het rubber / combinatie te zacht voor. Ik speel hier nu een tijdje mee, maar ga hier voorlopig gewoon mee door. Misschien dat ik nog een omega iv pro op de fh ga proberen.
Xiom Icecream AZX 91 gram FL ( ALC op fh, ZLC op bh)
FH: Xiom Omega VII Pro max.
BH: Xiom Omega VII Pro max
Plaats reactie