advies/gevraagd ALL - OFF- frame ANATOMISCH

Hier kun je informatie vinden of vragen over frames.
Plaats reactie
jerrot
Silver Member
Silver Member

advies/gevraagd ALL - OFF- frame ANATOMISCH

Bericht door jerrot »

Hallo,

Ben op zoek naar een allround frame met anatomisch handvat voor een 6e klasse speler. Ik vroeg me af wat is een goede keuze dat nog beetje betaalbaar is. Heb nu een andro super core cell ALL frame maar deze heeft een barstje bij het handvat gekregen en zoek iets ter vervanging, moet wel zeggen dat deze qua handvat niet super was voor mij.

Het frame zou gecombineerd worden qua rubbers met een Xiom Vega Europe en Xiom Vega elite of combi Vega Elite met Tenergy 05 FX.

Ik hoor graag jullie advies of een goede aanbieding van jullie
Andro Temper Tech ALL+
BH Andro Rasant Grip
FH Tibhar FX-P
MvanL
Advanced Member
Advanced Member

Re: advies/gevraagd ALL - OFF- frame ANATOMISCH

Bericht door MvanL »

Je geld is zeker opgegaan aan die Tenergy :D Lukt het je om die Tenergy goed onder controle te houden? Ik heb mer nog niet aan gewaagd omdat ik dacht dat deze te snel zou zijn.

Maar terug on topic. Ik heb net een nieuw OSP Expert All+, maar ik weet niet of je deze nog betaalbaar vind (met verzendkosten bijna 100 euro). Maar wel een naar wens te maken greep.

Maar om goed advies te geven is meer informatie noodzakelijk. Wat is je speelstijl en wat vind je goed aan je huidige batje en wat wil je verbeteren. Heb je al met batjes van clubgenoten gespeeld?
DHC in Delft
Derde klasse West-zuid
OSP Expert All+
Tibhar 5Q VIP 2.1
Victas VS>402 Limber 2.0
jerrot
Silver Member
Silver Member

Bericht door jerrot »

MvanL schreef:Je geld is zeker opgegaan aan die Tenergy :D Lukt het je om die Tenergy goed onder controle te houden? Ik heb mer nog niet aan gewaagd omdat ik dacht dat deze te snel zou zijn.

Maar terug on topic. Ik heb net een nieuw OSP Expert All+, maar ik weet niet of je deze nog betaalbaar vind (met verzendkosten bijna 100 euro). Maar wel een naar wens te maken greep.

Maar om goed advies te geven is meer informatie noodzakelijk. Wat is je speelstijl en wat vind je goed aan je huidige batje en wat wil je verbeteren. Heb je al met batjes van clubgenoten gespeeld?
Haha nee mijn geld is niet opgegaan aan die Tenergy, mijn broer doet ook tafeltennissen en die had nog een wat oudere tenergy in 1.7 mm over :P dus kostte me niks. En op een allround frame is die tenergy goed te controleren, op mijn donic senso carbon is hij echt te snel.

Ik speel 6e klasse senioren en qua niveau net niet goed genoeg voor de 5e klasse maar een goede 6e klasser.Mijn spel is met name eerst schuivend opvangen, of de service van tegenstander blokken als die sneller speelt en dan na 1 a 2 keer retour geven zelf contra overnemen. Qua slagen ben ik redelijk allround maar denk wel backhand contra het sterkste.

Gisteren tegen mijn broer getraind en die speelt 4e klasse, met een Donic waldner senso V1 frame en tenergy 05 fx 2.1 en bty roundell soft erop en dat beviel redelijk goed maar is moeilijk te beoordelen in half uur tot 3 kwartier. Hij vond mij er wel lekker mee spelen omdat ik er veel mee terug kon brengen.

Het frame wat ik nu had blonk nergens in uit maar het handvat vond ik niet heel prettig qua vasthouden en gevoel was ook niet heel spectaculair. Het Vega elite rubber 1.8 vond ik wat voorspelbaarder dan de vega europe 2.0, de vega europe zwaaien soms wat anders af.

Wat ik wil veranderen is dat de ballen bij schuiven wat minder hoog weg vliegen van het batje wat met name gebeurt met de vega europe alleen wil ik nog wel redelijk mijn backhand contra blijven gebruiken.

Ik hoop dat het nu wat duidelijker is

Jeroen
Andro Temper Tech ALL+
BH Andro Rasant Grip
FH Tibhar FX-P
MvanL
Advanced Member
Advanced Member

Bericht door MvanL »

Dat is wel een duidelijk verhaal! Daar kunnen de experts wel wat mee. Als het handvat echt belangrijk is, dan kan je misschien toch het beste naar een winkel. Ik vind zelf de stiga frames prima in de hand liggen. Voor jou spel zijn de Stiga Allround Evolution en de Stiga Energy Wood WRB misschien wel wat. Ik heb zelf de offensive classic WRB gehad, die is meer gericht op topspin en deze 2 zijn meer allround als ik het zo eens lees.
DHC in Delft
Derde klasse West-zuid
OSP Expert All+
Tibhar 5Q VIP 2.1
Victas VS>402 Limber 2.0
Danny1973
Moderator
Moderator

Bericht door Danny1973 »

Betaalbaar, en een heel goede serie is de andro temper tech. En dan in jouw geval de all+ uitvoering. Ik heb zelf de off- gehad envond deze heel beheersbaar met de vega europe. Als je iets strakker en lager wil schuiven kan een iets harder rubber soms ook helpen. Ik speel op dit moment met de sigma europe die wat harder en behoorlijk sneller is ( voor jou nog iets te snel verwacht ik) met schuiven vind ik dit zelf iets eenvoudiger om de bal wat lager en strakker te spelen. Ik verwacht dat de osp expert te snel is aangezien deze qua tempo olgens reviews niet al te ver van de virtuoso off- af zou moeten zitten. De virtuoso is heel prettig, maar lijkt mij niet iets waar je mee begint. En zoals eerder genoemd, en ook betaalbaar de stiga allround classic. Bij ons speelt iemand daar mee in de eerste klasse met twee mark v rubbers. Super blok en schuifballen, door de enorme controle. Stiga en andro vind ik zelf prettig met hun holronde handvatten. Succes met zoeken.
Xiom Icecream AZX 91 gram FL ( ALC op fh, ZLC op bh)
FH: Xiom Omega VII Pro max.
BH: Xiom Omega VII Pro max
jerrot
Silver Member
Silver Member

Bericht door jerrot »

Hoi mensen het is qua frame een bty primorac off - frame geworden. Dus hoop dat het goede keuze is en ga het frame gebruiken met een vega elite 1.8 en tenergy 05 fx 1.7

Dus op naar minimaal 70% qua score in competitie
Andro Temper Tech ALL+
BH Andro Rasant Grip
FH Tibhar FX-P
hopper
Advanced Member
Advanced Member

Bericht door hopper »

Hoi Jerrot,

Ik heb met plezier je enthousiaste berichten omtrent een nieuw frame gelezen.
Ik denk dat je met de Primorac een prima keuze hebt gemaakt. (Y)

Bedenk echter wel dat je materiaalkeuze alleen maar je speelstijl ondersteunt en dat je alleen kan verbeteren door veel en gericht te trainen. Ter motivatie/inspiratie hieronder mijn verhaal;
Na 20 jaar doelloos maar zeer sociaal tafeltennis (lees: gezellig aan de bar ;) ), ben ik 2.5 jaar geleden begonnen met intensief trainen en ben ik van 6e naar 4e klasse (wordt alweer het 3e seizoen) gegroeid.
De basis hiervoor was niet alleen regelmatig trainen, maar ook met een gericht programma qua tactiek. Zo heb ik altijd een counterdrive stijl gespeeld met een sterke BH. In eerste instantie heb ik deze stijl verbeterd met meer focus op de FH. Daarna ben ik gericht wat aan m'n loopwerk en backswing gaan doen Toen dat redelijk OK was, heb ik mij het afgelopen half jaar gericht op de topspin loop en service. Dat gaat nu redelijk dus de komende periode komt hier de korte bal return (flip) nog bij.

Gedurende dit traject ben ik van m'n Butterfly Spark (een zacht flexibel loop frame, waar ik toen geen benul van had) terug gegaan naar een Stiga Allround Wood om m'n counter spel te ondersteunen. Na ca. een jaar kwam ik wat power tekort als ik een stap naar achter ging. Naast het trainen van een betere swing ben ik toen tevens overgestapt naar een Stiga Allround Wood NCT (iets harder dus beter afstands-bereik). Een jaar geleden wilde ik in de 4e klasse meer spin gaan spelen en ben ik dus weer teruggekeerd naar de Butterfly Spark (oude liefde roest nooit...... (L) ), welke uitstekend geschikt is voor spin.
Als ik zo nu en dan een Carbon frame in de hand neemt, is dit nog steeds verleidelijk vanwege m'n counterdrive achtergrond maar aangezien ik nog steeds moet en wil groeien in m'n spinspel blijf ik voorlopig bij de Spark. Wellicht als ik dat beter onder controle heb, stap ik over op een Carbon frame met de bedoeling om een counterdrive/block speelstijl te gaan spelen.

Zoals je ziet maak ik voortdurend een afweging tussen m'n speelstijl en bijbehorend materiaal. Een verband tussen materiaal en niveauverbetering bestaat hierbij volgens mij niet en ik vind dat persoonlijk zeer rustgevend omdat er niet continue een stemmetje in m'n hoofd zit dat verteld dat er wellicht een beter frame is waarmee ik een klasse hoger kan spelen.

Hopelijk heb je er iets aan m.b.t je sportieve ambities.
Veel succes.
TTV Rapidity
3e klasse DUO Holland-Noord

Butterfly Timo Boll ALC
Rakza 7 (2.0 - Forehand)
Rakza 7 (2.0 - Backhand)
jerrot
Silver Member
Silver Member

Bericht door jerrot »

Hey Hopper,

Bedankt voor je duidelijke uitleg en ik sluit me bij je verhaal aan (ook wat betreft dat bar hangen :p ;-) ), alleen is er geen een slag die in mijn ogen er bovenuit steekt behalve backhand contra slag. En veel trainen is bij ons lastig omdat mijn club alleen op dinsdag de zaal huurt en dan trainen we alleen vrij, we hebben helaas geen trainer. Dus vandaar dat ik hoop dat de Primorac voor zowel aanval als passief en schuifspel goed allround is.

K ben zelf ook nog aan het overwegen om over te stappen naar een andere vereniging of om bij een 2e vereniging lid te worden zodat ik meer kan trainen, alleen zitten er weinig leuke of grotere verenigingen in prov zeeland. Ik hoop morgen in ieder geval het frame binnen te hebben en dan morgenavond gelijk er mee te gaan trainen en dan wordt het de combi Xiom vega elite 1.8 en tenergy 05 fx 1.7 mm ipv vega europe 2.0 als nieuw batje denk ik.
Andro Temper Tech ALL+
BH Andro Rasant Grip
FH Tibhar FX-P
Danny1973
Moderator
Moderator

Bericht door Danny1973 »

Mocht je het frame morgen binnen krijgen en de rubbers erop plakken is er een grote kans dat je batje wat anders speelt dan dat het uiteindelijk zal worden. Ik gebruik zelf nooit lijm op waterbasis, en weet eigenlijk niet eens zeker of je daar met deze lijmsoorten ook wat van merkt. Met mijn rubbercement zijn de speleigenschqppen de eerste avond toch net even anders dan als de lijm gedroogd is. Ik zou trouwens zelf ook absoluut niet een week extra willen wachten om een nieuwe set-up / batje te proberen. In ieder geval veel succes en plezier met je batje. En ja, ververlend dat er niet veel mogelijkheden zijn om meer te spelen. Je lijkt me ambitieus genoeg om te goeien in je spel. Helaas heb je daar de zaken die je zelf noemt wel voor nodig, meer keer per week kunnen spelen, een trainer en voldoende goede tegenstanders. Misschien is het iets om aan wat meer toernooien mee te gaan doen. Op die manier speel je nog meer dan alleen competitie, en kom je misschien wat meer vreemde gezichten en sterkere tegenstanders tegen.
Xiom Icecream AZX 91 gram FL ( ALC op fh, ZLC op bh)
FH: Xiom Omega VII Pro max.
BH: Xiom Omega VII Pro max
hopper
Advanced Member
Advanced Member

Bericht door hopper »

Jerrot,

Gezien jouw beperkte trainingstijd, zou je eens moeten denken aan schaduwtraining.
Het enige wat je daarvoor nodig hebt is een kamer met, bij voorkeur, een flinke spiegel.
De bedoeling is dat je het volledige scala aan technische slagen gaat oefenen, zonder bal !
Voordeel hiervan is dat je je volledig op de perfect bewegingstechniek kan richten. Tevens kan je dit combineren met loopoefeningen indien je een backhand-forehand slag afwisselt.

Ik doe bovenstaande al geruime tijd (1 of 2 keer per week ongeveer 20 minuten) en ben overtuigd van de positieve bijdrage qua techniek, versnelde tafeltennisontwikkeling en....conditie (5 minuutjes op volle snelheid BH en FH topspin afwisselen waarbij je goed je knien buigt gaat je niet in de koude kleren zitten)

Tip: het boek "Table Tennis Steps to Success" van Richard McAfee behandelt alle technische slagen (tekst + foto's) en bevat tevens een twintigtal veel voorkomende aanvalspatronen, welke tevens zijn beschreven als trainingsoefeningen. Deze kan je dus niet alleen achter de tafel uitoefenen maar ook prima als schaduwoefening. Zo schaduwtrain ik op maandag 1 van de 20 aanvalspatronen (bv korte schuifservice - FH bolle spin vanaf BH kant - punt beeindigen met FH loopdrive) en voer ik die op dinsdag/donderdag achter de tafel uit met een trainingspartner die het ook leuk vind om dit soort oefeningen te doen (dat geluk moet je dan wel weer hebben - niet iedereen vind dit soort oefeningen leuk).
TTV Rapidity
3e klasse DUO Holland-Noord

Butterfly Timo Boll ALC
Rakza 7 (2.0 - Forehand)
Rakza 7 (2.0 - Backhand)
benxx
Silver Member
Silver Member

Bericht door benxx »

Als je er de plek en geld voor hebt is een robot ook erg handig. Je kunt al gauw een paar uur trainen per keer en vastheid krijgen in een slag. Mocht je er 1 willen kopen, blijf weg van de Joola buddy apparaten. Heb ik zelf 1 van gehad en ik vond het 3x niks, vaak blijven hangen van de ballen, erg onregelmatige baluitworp en het ziet er erg speelgoed achtig uit (erg fragiel)
Meppers 1, 2e klasse zuid-west

Weapon of choice:

Re-Impact Spinplay 2020
BH Lion Claw 1,5mm demping
FH Fastarc-G1 1,8mm

Test:

Tsunami Combi Attack
BH Spinlord Leviathan OX
FH Spinlord Degu 1,8mm

ELO 01-05-24 1447
jerrot
Silver Member
Silver Member

Bericht door jerrot »

Hallo,

Vanavond heb ik getraind met mijn nieuwe frame met tenergy 05 fx en vega elite erop en de 1e indruk ben ik blij verrast. Frame is echt heel fijn qua controle voor een OFF - frame. Viel me wel op dat het bij een sneller spel het beste uit de verf komt omdat je heel goed er mee kan blokken en als je zelf aanvalt je redelijk door kan slaan zonder dat de bal er over vliegt.

Moet nog wel werken aan mijn slagtempo in het schuifspel want daar is het frame redelijk traag in dus moet je zelf iets tempo meegeven aan de bal. Voor de rest mijn reactiesnelheid nog wat hoger zien te krijgen, maar als dat goed komt denk ik dat dit een goede combi voor mij kan zijn :-)
Andro Temper Tech ALL+
BH Andro Rasant Grip
FH Tibhar FX-P
Plaats reactie