He jemmel,
energie is niet de bottleneck, wel de ontdekking dat wedstrijd mij heel veel spanning geeft,altijd al zo geweest. maar door mijn adhd /hyper flow ging ik maar door. Nu door de medicatie kan ik beter onderscheiden of ik zelf aan het roer sta of dat ik weer meegesleurd word. Voorlopig bevalt het prima, de "kick" mis ik niet , speel ook partijen , geeft me nu juist veel meer plezier/ontspanning en dat is nu net waar het voor mij omdraait.want het spelletje is leuk. Als ik wedstrijden speel verdwijnt toch het plezier en neemt de spanning/prestatie toe,ook al weet ik met mijn verstand dat dat niet hoeft, het is een heel oud patroon wat 37 jaar is opgebouwd.Heb het ook jaren gebruikt om mijn zelfbeeld te vormen.Had weinig houvast aan andere dingen.Door adhd had ik nauwelijks bodem/vertrouwen. Dit kon ik goed en was ook ego-boost.Nu veel minder nodig om me beter te voelen dan een ander door te 'Winnen"
Plus dat een competitie avond gewoon te laat wordt voor me, , kost veel energie,maakt de keus makkelijker om er mee te stoppen.
Is complex factoren , voor mij wel helder nu.
Maar zeg nooit nooit!Life is ever changing.
groet mepper