verschil T 05 FX/ T25 FX/T64FX

Hier kun je informatie vinden of vragen over normale rubbers.
Plaats reactie
jerrot
Silver Member
Silver Member

verschil T 05 FX/ T25 FX/T64FX

Bericht door jerrot »

Hallo,

Ik wilde graag even weten of er veel verschil zit tussen de Tenergy 25 FX en de 05 FX en 64 FX want afgaande op de reviews lijkt het alsof ze bijna hetzelfde zijn. Wil na de competitie denk ik een verser rubber van een van deze 3 aanschaffen, alleen vind ik 56 euro teveel voor n rubber nieuw.

Mocht je nog eentje hebben liggen van deze rubbers stuur dan even een bericht. Dus kan en wil iemand mij in simpele taal de verschillen uitleggen.

Alvast bedankt
Andro Temper Tech ALL+
BH Andro Rasant Grip
FH Tibhar FX-P
MvanL
Advanced Member
Advanced Member

Re: verschil T 05 FX/ T25 FX/T64FX

Bericht door MvanL »

Hej Jerrot,

Zelf geen ervaring maar via internet:

05 voor spin: Langzaamste rubber, goed voor spin, controle en dropshots
25 voor allround: Aanvallend kort bij de tafel: Spin bij service, flips en aanval overnemen kort bij de tafel
64 voor snelheid: Minder spin, meer snelheid en power, dus beter geschikt als je iets verder achter de tafel staat.

Zelf wacht ik op de 80 fx om de overstap naar tenergy te maken. Hij staat al wel op de lijst met goedgekeurde rubbers, maar verder nog niets bekend :(

Groeten,
Martijn
DHC in Delft
Derde klasse West-zuid
OSP Expert All+
Tibhar 5Q VIP 2.1
Victas VS>402 Limber 2.0
jerrot
Silver Member
Silver Member

Bericht door jerrot »

Hoi Martijn,

Bedankt voor je reactie, k begrijp nu de verschillen dan iets beter. Ik speel nu met de 05 FX maar denk dat de 25 FX dan ook nog wel past bij mijn spel. Ik speel met name schuivend en blokkend en af en toe een contra aanval. Weet alleen niet of de 25 FX te snel zou worden voor mijn 6e klasse niveau. Meer spin bij service is voor mij nog wel wenselijk. En als ik je goed begrijp stuit de 25 dan nog iets harder/hoger af dan een 05 ?
Andro Temper Tech ALL+
BH Andro Rasant Grip
FH Tibhar FX-P
benxx
Silver Member
Silver Member

Bericht door benxx »

Tibhar 40 defense lijkt me ook wel wat voor je backhand, is ook een stukkie goedkoper
Meppers 1, 2e klasse zuid-west

Weapon of choice:

Re-Impact Spinplay 2020
BH Lion Claw 1,5mm demping
FH Fastarc-G1 1,8mm

Test:

Tsunami Combi Attack
BH Spinlord Leviathan OX
FH Spinlord Degu 1,8mm

ELO 01-05-24 1447
jerrot
Silver Member
Silver Member

Bericht door jerrot »

Hoi Benxx,

Afgaande op de reviews en ratings lijkt me dat iets te traag voor mijn spel want ik schuif en blok wel veel maar neem soms ook over met mijn backhand contra en in het verleden heb ik een heel verdedigend rubber gehad en dat beviel me niet echt omdat ik te hard moest slaan om bal over het net te krijgen.

En ik ben nu gewend aan t raken aan de 05 FX dus ik hou het denk ik maar even bij tenergy.
Andro Temper Tech ALL+
BH Andro Rasant Grip
FH Tibhar FX-P
benxx
Silver Member
Silver Member

Bericht door benxx »

Ok, ik speel voor de fun wel eens met 2 gewone rubbers ipv noppen, maar met de defense 40 kun je met heel veel controle spinnen en als je een redelijke dikte neemt (1,9mm) ook nog aardig aanvallen. Maar snel kun je het rubber idd niet noemen.
Meppers 1, 2e klasse zuid-west

Weapon of choice:

Re-Impact Spinplay 2020
BH Lion Claw 1,5mm demping
FH Fastarc-G1 1,8mm

Test:

Tsunami Combi Attack
BH Spinlord Leviathan OX
FH Spinlord Degu 1,8mm

ELO 01-05-24 1447
MvanL
Advanced Member
Advanced Member

Bericht door MvanL »

Hej Jerrot,

De vraag is wel of Tenergy het beste rubber is wat bij je past. Alle tenergy's zijn ontwikkeld voor aanvallend spel. Met dit rubber zou je naar mijn mening meer dan de helft van je slagen moeten openen/spinnen/aanvallen om dit rubber optimaal te gebruiken. Tenergy zou ook te snel voor je kunnen zijn om goed te leren topspinnen en flippen met je backhand.

Dan geloof ik ook wel dat die defense 40 weer wat te traag is. Maar afhankelijk in welke stijl je je wilt ontwikkelen zou je de volgende rubbers ook kunnen overwegen:

Spinnen: Tibhar Genius Sound
Choppen: Victas VS>401
Contra: Stiga Boost TC
Allround: Butterfly Sriver FX

De keus is uiteraard aan jou. Tenergy is een heel goed rubber, al vraag ik me af of het het beste rubber voor jou is, zeker met het oog op je ontwikkeling.

Groeten,
Martijn
DHC in Delft
Derde klasse West-zuid
OSP Expert All+
Tibhar 5Q VIP 2.1
Victas VS>402 Limber 2.0
jerrot
Silver Member
Silver Member

Bericht door jerrot »

Hey Martijn,

De reden dat ik bij Tenergy denk ik wil blijven is omdat ik kort voor deze competitie met de 05 FX ben gaan spelen samen met een Vega Elite en dat dit tot nu toe wel fijn speelt voor mij. Ik zie mijzelf namelijk als een allrounder die ook graag een rally overneemt afhankelijk van de tegenstander. De tibhar rubbers heb ik ook nog wel eens over zitten denken, en die lijken mij ook wel n goede optie.

Het enigste waar ik bij de Tenergy iets meer moeite mee heb is soms de service van de tegenstander laag terug te schuiven maar voor de rest kan ik er alles redelijk mee. Ik ben zelf een speler die helaas niet veel effect kan geven maar uiteraard wel iets en ik hoop volgend seizoen ook mee te kunnen gaan draaien in ons 5e klasse team. En ik ben nu ook met mijn spel aan het oefenen om meer mijn contra slagen helemaal af te maken want dit gaat nu nog te vaak fout omdat ik de contra slag niet helemaal doe.
Andro Temper Tech ALL+
BH Andro Rasant Grip
FH Tibhar FX-P
jerrot
Silver Member
Silver Member

Bericht door jerrot »

Martijn,

Hoe bevalt trouwens bij jou die 5Q sound? Lijkt het een beetje op Tenergy of niet? Qua beoordeling lijkt dit me ook wel een aangenaam rubber namelijk. Dan wel in 1.8 mm voor mijn spel.
Andro Temper Tech ALL+
BH Andro Rasant Grip
FH Tibhar FX-P
MvanL
Advanced Member
Advanced Member

Bericht door MvanL »

Hej,

Ik heb nooit met Tenergy gespeeld. Ga als de 80 fx uitkomt met mijn forehand de overstap wagen. De 5Q sound bevalt mij prima, dat is echt een blijvertje op mijn backhand totdat Tibhar met een opvolger komt natuurlijk. Ik ben met mijn 5Q sound ook gelijk overgegaan naar mijn nieuwe batje, dus het is lastig aan te geven hoeveel door mijn batje komt en hoeveel door mijn rubber, maar de combi speelt heel lekker. Veel spin in alle slagen en makkelijk te controleren dus bal is goed te plaatsen. Alleen op mijn backhand met het 1,8 rubber moet ik wel opletten dat ik als ik iets achter de tafel sta wel actief blijf spelen. Voor gewoon terugbrengen is het opeens heel langzaam, maar zodra ik er spin of kracht achter kan zetten dan zijn het gewoon goede ballen. Vooral mijn backhand is veel sterker geworden. Ik kan nu ook makkelijker openen met topspin. Ik ga na dit 1,8 rubber wel met 2,0 op mijn backhand spelen.

Groeten,
Martijn
DHC in Delft
Derde klasse West-zuid
OSP Expert All+
Tibhar 5Q VIP 2.1
Victas VS>402 Limber 2.0
mank
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door mank »

Mijn indruk is dat de 64 op veel vijflaags houten frames (+/- all tm off -) en voor meeste spelers juist wat makkelijker is. Ook wat lichter en meer gevoel geeft doordat toplaag wat soepeler is.
Op een boll spirit frame kan dit qua controle wel anders zijn maar meeste spelers die twijfelen of ze een Tenergy aan kunnen (qua controle) spelen niet met zo,n soort frame. De spin - snelheidsverhouding blijft met tenergy 64 dan wat evenwichtiger. Dit geldt dan vooral voor limba frames. Koto of andere hardere buitenlagen wat minder misschien.
Op moment zit mijn tenergy 64 op een off koto frame en op mijn fh en de ten 05 max die ik later aangeschaft heb (tweede hands) op een off- limba frame.
Eigenlijk net verkeerd om dus.
Het limba frame met de ten 05 is echter in gebruik bij een clubgenoot die midden in competitie zit en ik wil ook niet te veel overplakken.
Plaats reactie