Ik zal er eens op letten, moet zeggen dat ik het niet echt aan zijn spel had opgemerkt nog... zijn het korte noppen?ardane schreef: 15 feb 2024, 15:08Kijk maar eens in de vele video's wat gebeurt als hij weer eens op een te hoog kort gespeelde bal van de tegenstander aangestormd komt met zijn backhand. Onderweg naar de bal draait hij zijn batje en slaat dan verwoestend met zijn "normale" rubber toe, terwijl hij daarvoor nog uit vijf meter afstand met zijn LN op de backhand de ballen heeft weggevist.TwoFace schreef: 15 feb 2024, 14:50 Filus ook? Ik wist niet eens dat hij met noppen speelt, overigens..
...en dat is ook hèt argument tegen "noppenspelers kunnen met die kant niet met een normaal rubber spelen": de vele profs die noppen spelen, zullen veelvuldig hun batje draaien. Filus doet dat, Manika Batra en anderen nog veel vaker. Ze spelen op FH én BH beide kanten van hun batje. Dat vergt heel erg veel training (je moet elke slag dubbel trainen) maar maakt je duidelijk veelzijdiger.
Dat twiddlen (draaien) zou ik nog wel willen leren ter toepassing in mijn spel, maar ik merk dat het me teveel afleid dus ik weet niet zeker of ik dat ooit zal gaan doen. Ik heb er wel eens op getraind, maar wist dan soms niet goed meer welke kant ik voor had en ging dus onbewust naar mijn frame kijken midden in een rally... niet de beste combi
Manika doet het zo vaak/snel dat ik soms echt niet begrijp hoe zij nog weet waar ze mee gaat slaan. Zoals ik al eens eerder heb verteld, het valt me ook op dat ze het letterlijk bij elke eigen service doet, maar 9 van de 10 keer van 'normaal' naar 'noppen' draait en vlak voordat ze serveert draait ze toch weer terug naar 'normaal'.