Goedemiddag,
Ik kan van mijn broer een Tenergy 05 -FX in 1.7 mm overnemen en dit wil ik op mijn forehand gebruiken met op mijn backhand een Sriver g3 in 2.0 mm waar ik in het verleden al mee heb gespeeld, nu is mijn vraag op welk frame past/matcht dit het beste qua type rubbers.
Ik heb nog liggen een Donic Waldner Senso Carbon frame wat me altijd goed bevallen is. Of zouden deze rubbers toch beter matchen met een Andro Super core cell ALL frame ?
Deze combi wil ik gaan proberen ipv Andro Frame+Xiom Vega europe+ yasaka Mark V alleen ben niet zo goed in verschillende eigenschappen van de frames.
Welk frame past beter bij deze rubbers ?
Welk frame past beter bij deze rubbers ?
Andro Temper Tech ALL+
BH Andro Rasant Grip
FH Tibhar FX-P
BH Andro Rasant Grip
FH Tibhar FX-P
Re: Welk frame past beter bij deze rubbers ?
Hi,
Ik heb zelf een tijd met G3 in 1.9 aan beide kanten gespeeld. Op een all wood frame waren ze heerlijk! Daarna op een Carbon frame geplakt, maar dat vond ik weer niks. Ze hadden naar mij idee te weinig "dwell time" de ballen schoten van me plank af.
Ik vind een Tenergy lekkerder op een carbon plank dan op een all wood frame. I
k zou ze op je Andro plakken
maar dat ben ik 
Ik heb zelf een tijd met G3 in 1.9 aan beide kanten gespeeld. Op een all wood frame waren ze heerlijk! Daarna op een Carbon frame geplakt, maar dat vond ik weer niks. Ze hadden naar mij idee te weinig "dwell time" de ballen schoten van me plank af.
Ik vind een Tenergy lekkerder op een carbon plank dan op een all wood frame. I
k zou ze op je Andro plakken
Butterfly Harimoto sZLC
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan
If you can believe it, the mind can achieve it.
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan
Hallo Van Doorn,
Bedankt voor je reactie
Hetgene wat ik beter wil hebben aan mijn setup is dat ik makkelijker kan spinnen bij kortere ballen/schuiven/blokken en service daar wil ik de Tenergy met name voor gebruiken. Daarnaast wil ik dat de bal wat makkelijker over het net getild kan worden, bij de mark V moet je behoorlijk doorslaan om het lekker over het net te krijgen.
De G3 heb ik op mijn carbon frame gehad en in het begin vlogen de ballen er heel hard over maar na aantal keer spelen vond ik het op de backhand goed te doen. Mijn forehand is met name schuiven en blokken 2 ballen ongeveer en daarna afslaan. Mijn backhand is op de aanval wel beter en daar wil ik de G3 voor gebruiken. De G3 vind ik alleen matig qua spin.
Maar als ik je theorie qua dwell time goed begrijp is de balafsprong van de G3 vrij snel omdat je minder contact met de bal houdt? En in welk opzicht vind jij de Tenergy fijner op carbon? (snelheid,controle of spin)?
Bedankt voor je reactie
Hetgene wat ik beter wil hebben aan mijn setup is dat ik makkelijker kan spinnen bij kortere ballen/schuiven/blokken en service daar wil ik de Tenergy met name voor gebruiken. Daarnaast wil ik dat de bal wat makkelijker over het net getild kan worden, bij de mark V moet je behoorlijk doorslaan om het lekker over het net te krijgen.
De G3 heb ik op mijn carbon frame gehad en in het begin vlogen de ballen er heel hard over maar na aantal keer spelen vond ik het op de backhand goed te doen. Mijn forehand is met name schuiven en blokken 2 ballen ongeveer en daarna afslaan. Mijn backhand is op de aanval wel beter en daar wil ik de G3 voor gebruiken. De G3 vind ik alleen matig qua spin.
Maar als ik je theorie qua dwell time goed begrijp is de balafsprong van de G3 vrij snel omdat je minder contact met de bal houdt? En in welk opzicht vind jij de Tenergy fijner op carbon? (snelheid,controle of spin)?
Andro Temper Tech ALL+
BH Andro Rasant Grip
FH Tibhar FX-P
BH Andro Rasant Grip
FH Tibhar FX-P
Ik vind persoonlijk Tenergy lekkerder spelen op een stijver frame, dan op een frame met veel vibratie. Ik vind de controle van de Tenergy of een stijfframe beter dan op een houten frame.
Butterfly Harimoto sZLC
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan