Iemand ideeën?
Goede beginner frames?
Goede beginner frames?
We hebben dit topic ook voor rubbers, dus waarom ook niet voor frames
Wat zijn goede frames als je een beginnende speler bent? Denk aan jeugd en senioren. Voor de jeugd voornamelijk goedkope(re) frames.
Iemand ideeën?
Iemand ideeën?
Butterfly Harimoto sZLC
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan
If you can believe it, the mind can achieve it.
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan
Re: Goede beginner frames?
Houten frames sowieso. LKT Instinct is 13 euro, en verzendkosten vallen ook wel mee als je er meerdere neemt. Prima om mee te beginnen.
If you can meet with Triumph and Disaster
And treat those two impostors just the same
Palio KC2 Light Children Wooden Blade - 71 Gr. 8.61 euro.
TTNPP
@+
TTNPP
@+
@ pinpong, bedankt voor je reactie, maar het liefst gewoon frames die in Nederland te krijgen zijn 
Butterfly Harimoto sZLC
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan
Clubgenoot van mij heeft net verteld dat je beter een allround carbon frame kunt pakken omdat die een grote sweetspot heeft.
Setup:
Frame: stiga offensive classic
FH: Tibhar aurus
BH: Grass D-Tecs ox
Zoals?
Butterfly Harimoto sZLC
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan
namen had hij niet genoemd
Setup:
Oneens. Een carbonframe is vrijwel altijd sneller, en meer gemak is een slechtere techniek. Laat ze eerst maar eens werken aan een goede techniek, en dan langzaam aan naar sneller spul.
Mij is direct snel spul gegeven (2.1 Sriver), en dat heeft ervoor gezorgd dat ik heel goed ben op hoog tempo, maar bol spinnen niet echt.
Mij is direct snel spul gegeven (2.1 Sriver), en dat heeft ervoor gezorgd dat ik heel goed ben op hoog tempo, maar bol spinnen niet echt.
Ja ik vind zelf een Primorac Off- een goed starters frame, maar ik wil eigenlijk iets goedkopers voor de jeugd. Ik beginnende jeugd voor 30 euro een kant en klaar batje bieden.
Butterfly Harimoto sZLC
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan
LKT Instinct als frame dan (ongeveer gelijk aan de Primorac), en ik pluk 2 maal Dawei Inspirit voor 18 euro van Ebay in 1.8. Prima opstart batje
Laatst gewijzigd door cstt op 15 mei 2011, 01:24, 1 keer totaal gewijzigd.
-
allrounder
Ben ik het allemaal niet mee eens.
Hoezo een off(-) frame als beginner? Slaat volgens mij helemaal nergens op.
Laat ze eerst maar een rustig beginners frame aanschaffen met beperkte snelheid en een goede controle. Batjes als Tibhar Smash of zo kun je voor 10-15 euro kopen en daar kan je goed de basistechnieken op oefenen. Als je direct een te snel frame neemt met te snelle rubbers leer je in mijn ogen een vernaggelde techniek aan omdat de bal bij sommige slagen te makkelijk teruggaat, zoals bij contra. Leer dan nog maar eens normaal schuiven aan; dan is kansloos.
Zeker in combinatie met Learn Spin (ook Tibhar) die een euro of 10 kost heb je in totaal voor 30-35 euro een prima kwaliteit startersframe met beperkte snelheid en genoeg controle. Ik ben geen specifieke Tibhar fan of zo, bij Joola heb je volgens mij ook een aantal startersrubbers in dezelfde prijsklasse en volgens mij hebben meerdere merken zoals Joola en Donic ook wel goedkopere startersframes onder de 20 euro in het assortiment.
Ik vind het jammer dat tegenwoordig zo vaak al direct in het begin de nadruk wordt gelegd op snelheid en hard spinnen.
Ik denk dat het beter is om eerst alle basisslagen gecontroleerd aan te leren, dan wordt ook het balgevoel beter ontwikkeld.
Hoezo een off(-) frame als beginner? Slaat volgens mij helemaal nergens op.
Laat ze eerst maar een rustig beginners frame aanschaffen met beperkte snelheid en een goede controle. Batjes als Tibhar Smash of zo kun je voor 10-15 euro kopen en daar kan je goed de basistechnieken op oefenen. Als je direct een te snel frame neemt met te snelle rubbers leer je in mijn ogen een vernaggelde techniek aan omdat de bal bij sommige slagen te makkelijk teruggaat, zoals bij contra. Leer dan nog maar eens normaal schuiven aan; dan is kansloos.
Zeker in combinatie met Learn Spin (ook Tibhar) die een euro of 10 kost heb je in totaal voor 30-35 euro een prima kwaliteit startersframe met beperkte snelheid en genoeg controle. Ik ben geen specifieke Tibhar fan of zo, bij Joola heb je volgens mij ook een aantal startersrubbers in dezelfde prijsklasse en volgens mij hebben meerdere merken zoals Joola en Donic ook wel goedkopere startersframes onder de 20 euro in het assortiment.
Ik vind het jammer dat tegenwoordig zo vaak al direct in het begin de nadruk wordt gelegd op snelheid en hard spinnen.
Ik denk dat het beter is om eerst alle basisslagen gecontroleerd aan te leren, dan wordt ook het balgevoel beter ontwikkeld.
Als je het over mijn combo hebt: frame is alround+, en Inspirit in 1.8 dikte is ook gewoon allround, rond Sriver snelheid.
En met een te snel batje kan ik ook niet eens schuiven, dus ga ze dat maar eens leren
En met een te snel batje kan ik ook niet eens schuiven, dus ga ze dat maar eens leren
-
allrounder
@cstt,
Ik heb het niet specifiek over jouw combo, maar meer over wat er algemeen wordt weergegeven.
Carbon frames en offensieve frames zijn in mijn ogen niet het juiste materiaal om beginnende jeugd mee te laten spelen.
Afgezien van de prijs, dat bepaalt natuurlijk ieder voor zich, maar meer om het correct aanleren van de juiste technieken.
Ik heb het niet specifiek over jouw combo, maar meer over wat er algemeen wordt weergegeven.
Carbon frames en offensieve frames zijn in mijn ogen niet het juiste materiaal om beginnende jeugd mee te laten spelen.
Afgezien van de prijs, dat bepaalt natuurlijk ieder voor zich, maar meer om het correct aanleren van de juiste technieken.
De Donic Epox Control vindt ik een goed beginnershoutje
-
Sun Tzu
- Platinum Member

- Contacteer:
Donic Appelgren Allplay
Timo Boll ZLF
Tenergy 05
Tenergy 64
Invincibility lies in the defence; the possibility of victory in the attack.
Tenergy 05
Tenergy 64
Invincibility lies in the defence; the possibility of victory in the attack.