Review : Der Materialspezialst 2 Faces

Hier kun je informatie vinden of vragen over frames.
benxx
Silver Member
Silver Member

Review : Der Materialspezialst 2 Faces

Bericht door benxx »

Een tijdje geleden is Der Materialspezialst 2 Faces (in het vervolg 2F) op de markt gekomen. Voor meer info (reclame proza alert) ga naar : http://shop.der-materialspezialist.com/ ... 5d155651b9" onclick="window.open(this.href);return false;
Op zich wilde ik deze wel eens proberen maar 140 Euro is me wat te gortig, zeker gezien het feit dat ik zeer tevreden ben met m'n huidige setup (Re-Impact Smart).
Een vriend van me is een paar weken terug naar Duitsland geweest en kwam daar terug met dit frame. Hijzelf vond het verschil tussen FH en BH erg (te) groot en vroeg mij of ik deze eens wilde proberen. Bij deze dus.

Eerst wat foto's en eerste indrukken.

FH
Afbeelding

BH
Afbeelding

Onderkant handvat
Afbeelding

Doorsnee blad (BH is onder)
Afbeelding

Volgens mijn digitale keukenweegschaal weegt het frame netjes 65g, precies zoals geadverteerd. Het ziet er netjes afgewerkt uit en het handvat is redelijk lang maar vooral tamelijk dik. Bij het hooghouden van een bal valt meteen de zeer trage BH kant op. Voor een snelle test even wat in de voorraad gerommeld en op de FH een Rakza 7 2,0mm en op de BH een Meteor 9012 OX geplakt. Gewicht was een nette 133 gram. 's Avonds 1,5 uur getest en het frame an sich beviel niet slecht, ligt goed in de hand en geeft voor mij een goede feedback. De gekozen rubbers voldeden niet echt, de Rakza bleef erg vlak, had wel veel controle, maar ik kreeg geen goede spinballen over het net getrokken hiermee. De 9012 is wat stugger en gedraagt zich heel anders dan m'n normale noppen. Toen ik na een 1,5 uurtje testen m'n Smart weer tevoorschijn haalde vielen er een paar dingen op. Met de P7 trok ik de ballen weer makkelijk over het net, met de Giant Dragon had ik DE controle die ik gewend was. Een ander opvallend iets was dat het handvat van m'n Smart in het begin erg dun aanvoelde, het handvat van de 2F is dus echt een stuk dikker (ik heb grote handen, dus ik vind dat niet zo erg.) Vandaag even wat andere rubbers er op geplakt. Een P7 2,0mm en een Giant Dragon Long Soft OX. Ben benieuwd hoe deze gaan spelen. Update komt morgen.

Update 1.
Met de P7 op de FH gaat het spinnen weer als vanouds, de ballen duiken lekker over het net en de controle is ook weer prima.
De Dragon speelt ook goed op de BH, veel controle en genoeg stoorwerking. De BH is wel erg traag, dit merkte ik vooral toen ik weer met m'n Smart ging spelen. Een veel directere, hardere aanslag met meer tempo. Conclusie: De 2F is prima als je graag verdedigt met de BH, vooral het afblokken van harde topspinballen gaat erg goed. Als je net zoals ik graag de bal vroeg pakt en hard naar de andere kant wil drukken is de 2F een mindere keus.
Morgenavond nog een keer testen met een Hallmark Aurora (anti)

Update 2.
Met de Hallmark Mirage (niet de Aurora, dat is een frame) loopt het niet geweldig. Waarschijnlijk moet ik ook nog teveel aan de vreselijk dooie anti wennen.
Binnenkort eens testen met een backside rubber op de BH.
Meppers 1, 2e klasse zuid-west

Weapon of choice:

Re-Impact Spinplay 2020
BH Lion Claw 1,5mm demping
FH Fastarc-G1 1,8mm

Test:

Tsunami Combi Attack
BH Spinlord Leviathan OX
FH Spinlord Degu 1,8mm

ELO 01-05-24 1447
Plaats reactie