Yinhe Mars 2

Hier kun je informatie vinden of vragen over normale rubbers.
Plaats reactie
cstt
Silver Member
Silver Member

Yinhe Mars 2

Bericht door cstt »

Ik speel dit seizoen met Tenergy 64, en eigenlijk is het beste er wel vanaf op het moment. Hij spint nog wel aardig, maar de echt goede spin die er was toen het rubbertje nieuw was is weg. Eigenlijk moet ik zo'n ding om de 3/4 maanden vervangen, en aangezien Tenergy nogal goedkoop is kan ik dit natuurlijk met gemak veroorloven. Not... ;)

Een tijdje geleden las ik over de Mars 2 of Mars V2 dat het een controle versie was van tenergy 64. Dat klonk goed, T64 is een kanon dat zeker tijdens passief spel wel eens teveel gevraagd is.
De Mars 2 is inderdaad trager dan T64. De spons is een klein beetje poreus, maar niet zo erg als Tenergy of de nieuwe generatie tensors. De toplaag is niet tacky, maar heeft veel grip. Kleur is wat helderder rood dan T64. Gewicht durf ik niks over te zeggen. :)

Hoe speelt het?

Ik heb er een paar keer mee gespeeld, vaak maar voor een korte periode. Rubber moet even een paar uur ingespeeld worden, maar daarna is ie in topvorm. Ik had vandaag een toernooitje, en daarop is de review ook gebaseerd (hele toernooi hiermee gespeeld). Snelheid is inderdaad lager dan T64, maar nog steeds hoog. Als T64 een 10 heeft voor snelheid zou ik dit een 8,5/9 geven. Snel genoeg om zelfs vanuit 3e positie lekker druk te kunnen zetten, zelfs tegen hoofdklasse spelers. Snelheid zat dus.
Wel moet je harder werken voor die snelheid, spons is ff wat doder dan T64.
Na de tuning was de snelheid niet veel hoger. Snelheid was prima, nog steeds trager dan T64. Vanuit 3e positie was de spons echter te zacht, volgende keer bestel ik een wat hardere spons. Dat probleem moet dan ook wel verholpen zijn.

Spin is wat lager, maar is nog steeds acceptabel. Was in combinatie met de iets lagere snelheid prima.
De grote winst. Spin is nog steeds wat minder dan T64, maar is er wel op vooruit gegaan. De afsprong is wat lager, dus daar moest ik het meeste aan wennen. Maar 1,2 en 3 positie gaven prima spin.

Controle? Lekker zeg. Kan opeens weer eens rustig blokken of scherp schuiven. Dingen die met T64 niet gingen. Heerlijk om ook op de backhand kant weer eens een bal echt lekker kort te kunnen leggen.
Niks veranderd op dit gebied.

Dit rubber was ongetuned. Ik denk dat als je een heel klein beetje tuning gebruikt dat je een rubber hebt dat in de buurt kan komen van Tenergy voor een fractie van de prijs. :)

Gebruik ik dit volgend seizoen?

Weet ik niet. Ik heb hier nog een ongebruikte T64 liggen. Als ik die terug kan krijgen op het oude formaat denk ik dat ik die volgend seizoen gebruik, omdat T64 uiteindelijk meer te bieden heeft. Mocht dat niet lukken is de kans groot dat ik hier naartoe switch. De kosten zijn laag, de performance is goed.
Het is dan niet exact T64, maar het is gewoon een goed rubber. Als je T64 te snel vindt zou dit een prima alternatief zijn. :)

Ik blijf erbij dat het geen Tenergy is, maar het is absoluut geen slecht rubber. Zolang ik Tenergy heb liggen blijf daar ik daarmee spelen. Ik denk echter dat ik dit rubber als trainingsrubber in de zomer gaat gebruiken. Dan verspil ik mijn dure rubbertjes niet, en je kunt er echt prima mee trainen zonder dat je techniek veel moet worden aangepast. En als ik geen Tenergy meer heb bekijk ik dit rubber nog wel eens een keer.
If you can meet with Triumph and Disaster
And treat those two impostors just the same
van_doorn
Moderator
Moderator
Contacteer:

Re: Yinhe Mars 2

Bericht door van_doorn »

Klinkt goed! Ben benieuwd of je ermee doorgaat :)
Butterfly Harimoto sZLC
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan

If you can believe it, the mind can achieve it.
cstt
Silver Member
Silver Member

Bericht door cstt »

Ligt eraan. T64 is beter, maar heeft ook z'n prijskaartje. Ik heb die T64 die gekrompen was met wat lampolie teruggekregen op het oude formaat, dus die gebruik ik volgend seizoen denk ik.
Misschien een goed rubbertje om 1 keer in de week op de training te gebruiken om zo de dure rubbertjes te beschermen. :)

Mocht ik nu mensen geïnteresseerd gemaakt hebben. Ik heb er 2 besteld, en aangezien ik de 2e nog ff niet nodig heb wil ik deze best verkopen. Zit nieuw in de verpakking. Voor 6,50 komt ie jouw kant op. :)
cstt
Silver Member
Silver Member

Bericht door cstt »

Dit rubber kreeg veel aandacht op mytt, en daarin stond dat de toplaag ff behandeld moest worden, en dat de spin dan stukken beter zou worden.
Nah goed, ff proberen dan. Getest op en Viscaria, bevindingen staan in rood in de 1e post. :)
Plaats reactie