Beginnersplankje
-
Gianluca DTS
- Advanced Member

Beginnersplankje
Een vriend van mij wil ook graag op tafeltennis maar hij zoekt nog een batje weet iemand wat een goed beginners batje is?
Frame: donic pression power play
FH: butterfly tenergy 05
BH: thibar genuis sound
Re: Beginnersplankje
Bekijk zeker deze link is: http://www.game11.nl/product_info.php?p ... plete-bats" onclick="window.open(this.href);return false; dit is volgens mij een zeer goed beginnersbatje voor een zeer schappelijke prijs.
Laatst gewijzigd door van_doorn op 16 apr 2012, 09:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: fixed link
Reden: fixed link
Butterfly Petr Korbel
Tibhar genius optimum max
Tibhar genius max
Tibhar genius optimum max
Tibhar genius max
-
Gianluca DTS
- Advanced Member

Bedankt maar weet iemand nog meer rubber + plankje voor beginner?
Wat sathopet aangeeft is een frame met losse rubbers. De rubbers zijn 1.5mm dikte wat het ideaal maakt als beginnersbatje. Anders is zo'n beetje elk allround frame + 2 srivers, Mark V, Varispin of Coppa een goede optie.
Butterfly Harimoto sZLC
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan
If you can believe it, the mind can achieve it.
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan
-
Gianluca DTS
- Advanced Member

Ok bedankt
Hallo tafeltennisforum
Ik ga beginnen met tafeltennis en wil mn 1e batje aanschaffen.
Na enig zoekwerk ben ik uitgekomen op de Tibhar Allround Classic frame met anatomisch handvat en 2x Joola 4 All 1.5
Op tafeltenniswinkel.nl voor EUR 52.70
Is dit een verstandige keuze?
Ik ga beginnen met tafeltennis en wil mn 1e batje aanschaffen.
Na enig zoekwerk ben ik uitgekomen op de Tibhar Allround Classic frame met anatomisch handvat en 2x Joola 4 All 1.5
Op tafeltenniswinkel.nl voor EUR 52.70
Is dit een verstandige keuze?
Hoi Hans,
Welkom op het forum!
In principe is het batje dat je aangeeft een prima keuze om te starten. Een los frame met 2 losse rubbers is eigenlijk altijd al beter dan een standaard batje van bijv. Perry sport. Joola 4 All is een prima begin rubber, maar als je een beetje fanatiek bent groei je hier na 6 tot 12 maanden wel uit en is het weer tijd voor iets nieuws. Dit is op zich geen ramp, omdat je meestal (althans ik) na zes maanden weer nieuwe rubbers koopt.
Ik zeg prima keuze!
Welkom op het forum!
In principe is het batje dat je aangeeft een prima keuze om te starten. Een los frame met 2 losse rubbers is eigenlijk altijd al beter dan een standaard batje van bijv. Perry sport. Joola 4 All is een prima begin rubber, maar als je een beetje fanatiek bent groei je hier na 6 tot 12 maanden wel uit en is het weer tijd voor iets nieuws. Dit is op zich geen ramp, omdat je meestal (althans ik) na zes maanden weer nieuwe rubbers koopt.
Ik zeg prima keuze!
Butterfly Harimoto sZLC
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan
Kijk eens op Ebay of gewoon in de tafeltenniswinkel voor een complete set met DHS PF4 rubbers, fantastisch spul!
Yasaka Sweden Classic
Forehand: Darker VLON-S Blue (sponge), Zwart
Backhand: Friendship 729 FX-C, rood 1.8
Forehand: Darker VLON-S Blue (sponge), Zwart
Backhand: Friendship 729 FX-C, rood 1.8
van_doorn, bedankt ik had even bevestiging nodig van een kenner

Nu zie ik dat de webwinkel ook zijkantbanden verkopen.
Eens stomme vraag misschien, maar ik ben een nitwit op dit gebied
Is een zijkantband noodzakelijk om op mijn nieuwe batje te hebben? of is het alleen decoratief?
BVD
Eens stomme vraag misschien, maar ik ben een nitwit op dit gebied
Is een zijkantband noodzakelijk om op mijn nieuwe batje te hebben? of is het alleen decoratief?
BVD
Hoi Hans,
Als het batje voor je geplakt wordt in de winkel zit er normaal gesproken al kantenband om. Bij tegen de tafel slaan geeft het iets bescherming aan het frame en rubbers laten aan de rand minder snel los. Plak je zelf dan kun je vragen of ze er wat kantenband bij doen (dat halen ze van grote rol en kost dan niks).
Als het batje voor je geplakt wordt in de winkel zit er normaal gesproken al kantenband om. Bij tegen de tafel slaan geeft het iets bescherming aan het frame en rubbers laten aan de rand minder snel los. Plak je zelf dan kun je vragen of ze er wat kantenband bij doen (dat halen ze van grote rol en kost dan niks).
Of je komt langs bij HTTC, pleur ik het er gratis voor je op.
Zijkant band vind ik grote onzin en ziet er nog minder stoer uit ook!
Als je tegen de tafel slaat, dan komt er toch wel een deuk in het frame, haha.
Wat denk ik wel zo is, is dat je rubber minder snel los laat aan de zijkant. Daar heb ik nog wel eens last van. 
Sinds februari 2019 weer begonnen!
ONI in IJsselstein
Voorheen HTTC 1 (eerste klasse)
Frame: 729 Dynasty Hinoki holrond 90 gram
Forehand: Yasaka Rakza 7 (max zwart)
Backhand: Andro Hexer Powersponge (1,7 rood)
ONI in IJsselstein
Voorheen HTTC 1 (eerste klasse)
Frame: 729 Dynasty Hinoki holrond 90 gram
Forehand: Yasaka Rakza 7 (max zwart)
Backhand: Andro Hexer Powersponge (1,7 rood)
-
piercedtom
- Beginner

Hallotjes Allemaal,
Ik wil eerst nog wat oefenen en misschien dat ik in september '14 ga tafeltennisen in Gierle Provincie Antwerpen België. Nu was mijn vraag of een Tafeltennisbatje dat bij Intertoys te koop is voor een prijs van 5 € een goed batje is voor een echtebeginner zoals mij? (lees dit als geen echt snelle opstart en ook geen echt goede tegenstander of nog niet gevonden) dus dit was mijn vraag ook heb ik nu ik er net bij nadenk een vraag hoe kan ik mijn consditie het best op peil krijgen?
Grtz Piercedtom
Ik wil eerst nog wat oefenen en misschien dat ik in september '14 ga tafeltennisen in Gierle Provincie Antwerpen België. Nu was mijn vraag of een Tafeltennisbatje dat bij Intertoys te koop is voor een prijs van 5 € een goed batje is voor een echtebeginner zoals mij? (lees dit als geen echt snelle opstart en ook geen echt goede tegenstander of nog niet gevonden) dus dit was mijn vraag ook heb ik nu ik er net bij nadenk een vraag hoe kan ik mijn consditie het best op peil krijgen?
Grtz Piercedtom