Feint Soft

Hier kun je informatie vinden of vragen over noppen en anti rubbers.
Plaats reactie
dima_huyst
Beginner
Beginner

Feint Soft

Bericht door dima_huyst »

Hallo,Ik ben Arne Huyst,spelende bij TTC Sorry Koekelare,België,ben 17 jaar oud en ben sinds dit seizoen E6. Heb vorig jaar meer dan 60% van mijn wedstrijden gewonnen. Dit jaar heb ik in de eerste wedstrijd E2 gewonnen.De andere drie wedstrijden(ook E2) verloor ik mede door de hard gespinde ballen van de tegenstander die ik er overblokte.

Sinds vorig seizoen speel ik op mijn backhand met Joola Samba 2.1 op mijn backhand en Aurus Soft 2.1 op mijn forehand. Helaas lukt het weinig tot niet om met mijn backhand snelle en harde ballen te blokken of terug te brengen. Mijn vorige palet bestond uit sriver G3 op beide kanten. Daar had ik al problemen met het blokken op de backhand maar met de nieuwe Joola Samba is het erger geworden.

Vandaag speelde ik op training met Feint Soft op de backhand (van een vriend en teamgenoot). Het lukte zeer goed om de ballen terug te brengen en te steken. Nu twijfel ik dus om de overgang te maken naar noppen op mijn backhand.

Aangezien ik E6 ben vind ik het nu wel moeilijk om zo'n grote overgang te maken.Ik speel namelijk vooral gericht op de topspin met mijn forehand maar het is natuurlijk een grote ontbreking als ik mijn backhand niet kan blocken. Ik beweeg namelijk redelijk veel en mijn kappen gebeurt voor 90% met mijn backhand. Blocken met de forehand gaat prima, met de backhand enkel op relatief trage ballen. Aangezien ik dus aanvallend speel, zouden aanvallende noppen misschien eerder tot de mogelijkheid behoren.

Zou het aangeraden worden om de overgang te maken naar Feint Soft of eventueel een ander rubber?

Graag hulp en raad gevraagd,alvast bedankt
van_doorn
Moderator
Moderator
Contacteer:

Re: Feint Soft

Bericht door van_doorn »

Hallo Arne,

Welkom op het forum :)

Ik had dit probleem in het begin ook. Harde topspin ballen blokken is soms lastig, zeker als de techniek of het rubber niet toereikend is. Je zou er ook voor kunnen kiezen om met een rubber met meer controle te gaan spelen. Denk hierbij aan een Butterfly Sriver of een Mark V. beide rubbers nog snel genoeg om nog steeds hard te kunnen slaan en met blokken hebben ze een super controle. Wellicht een overweging waard.

Ik ben op dit moment zelf aan het overstappen naar Feint Long II. Ik ben eigenlijk een aanvaller aan beide kanten (forehand en backhand) maar het leek mij ontzettend leuk om met noppen te gaan spelen. Ik moet zeggen dat het blokken met noppen voor mij best lastig is. Ik doe dan op dit moment een stap naar achteren en kap de bal terug. Vervolgens draai ik me batje en pak ik de volgende bal weer met topspin. Het maakt het spelletje voor mij veel diverser en daardoor leuker. Ik ben er vooralsnog nog niet beter mee gaan spelen dan dat ik zonder noppen deed, maar dat zal ongetwijfeld wel weer komen. Me plezier in het spelletje is wel vergroot.

Hoop dat je er iets mee kan. :)
Butterfly Harimoto sZLC
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan

If you can believe it, the mind can achieve it.
Herbert
Super Member
Super Member

Re: Feint Soft

Bericht door Herbert »

voor mij precies hetzelfde.

als je wilt kappen (met veel controle) neem dan noppen zonder spons, als je wilt kunnen schuiven en blokken neem dan met spons

verder kun je ook de pushblock proberen. die is echt makkelijk.

als je rechts bent houd je je batje verticaal naar beneden of iets dicht of open, ligt aan de snelheid en spin.
je blokt niet maar je schuift ook niet. als het balletje vlakbij of op je rubber is, duw je je batje dat je boven tafel hebt schuin links naar beneden nog steeds verticaal, er staan wel filmpjes op. je geeft zijspin met backspin
Yasaka Sweden Classic
Forehand: Darker VLON-S Blue (sponge), Zwart
Backhand: Friendship 729 FX-C, rood 1.8
Plaats reactie