Deze serie bestaat uit een allround 5 laags(ayous/walnoot/limba) en een 7 en 9 laags met carbon.
Ze worden gemaakt in de Tranas fabriek waar ook de Yasaka frames worden gemaakt.
De Stiga Hans Alser allround was in 1976 mijn eerste frame.Daar was de Alser het model handvat(relatief hoekig en dik) en ayous/spruce/limba. Misschien speelde Hans met een aangepast model, of het is nu wat krachtiger gemaakt (vroeger kleine ballen..,tot de 21....zucht)Op de site word al aangegeven dat het frame sneller is dan de klassieke allround.Het verschil is de walnoot laag, die laag was toen spruce(fichte, oregon pine,dennen)bij Stiga allround/offensive classic, tegenwoordig is het ayous/ayous/limba, maar dat weet ik niet helemaal zeker
Daardoor verwacht ik nu wat meer power en doorslagkracht, en iets stijver, meer off- dan all.Hangt ook een beetje van de kerndikte af en de maat van het blad.
Heb gevraagd voor de zwaarste en ik krijg een 85 gram frame. Handvat zag op de foto wel iets ronder uit dan de wat hoekige oude Alser, maar als het de Legend vorm van Stiga is is dat prima.
Ben heel benieuwd naar de kwaliteit, het is dus geen Stiga frame maar een speciaal gemaakt fabrieks-frame.
Heb wat om naar uit te kijken,
en een mooi populierframe van Marc komt ook deze kant op ,mijn dag is goed.
http://www.ttex.se/alser-table-tennis-b ... -3531.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Mep ze