Najaar 2024

Hier vind je informatie over de competitie
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Re: Najaar 2024

Bericht door TwoFace »

mrfrankes schreef: 21 nov 2024, 12:29 Morgenavond dan de laatste competitie wedstrijd van het seizoen. Ik heb er zin in. Moet alleen vroeg weg rond etenstijd vanwege de reistijd. Met avondeten word het wel lastig. De kampioenskraker van de poule Flash- De Meppers. Wij hebben aan 2 punten genoeg om kampioen te worden wat zeker gaat lukken. We gaan het prachtig seizoen in style afsluiten door proberen te winnen bij Flash!. Ben benieuwd wat voor tafels en het zaal is. Hopelijk is het een niet al te trage zaal. Maar tegenwordig kan ik daar redelijk makkelijk uit te voeten. Ben nu al verschillende zalen gewend. Maar ik vind de zuid/west echt een leuke gezellige competitie. in mijn 1e seizoen bij De Meppers en dan meteen Kampioen worden, dat ik niet verwacht en dat nog eens in hun 70 jsrige jubileum!
Hoe lang moeten jullie rijden dan??

Bij ons is het gelukkig nooit meer dan 45 minuten (althans niet op de minuut af, maar geen uur in elk geval).
2 punten moet lukken zou ik zeggen, als je al bovenaan staat inderdaad :-)

Trage zaal, dat hoor ik vaker, bedoel je daarmee de vloer? Zo ja, gaat het dan over grip op de vloer... want ik merk uiteraard verschillen in vloeren, maar ik merk ook dat de ene persoon graag dit wil en de ander wil dat...

Zo heb ik graag een vloer waar je niet zo maar wegglijd, echter zo stroef dat je helemaal niet kan glijden, vind ik persoonlijk verschrikkelijk en erg blessure gevoelig. Zelf heb ik niet het beste voetenwerk, maar ik veel gebruik van mijn lengte en glijd ik soms enisgzins naar de bal toe, maar terug in de rally komen, heb je natuurlijk wel weer grip nodig. Onze eigen zaal is daar een goed voorbeeld van waar dat prima kan. Sommige zalen met bv een 'oud houten vloer' is vaak iets stroever en is dan net niet wat ik wil. Maar een ander zweert er weer bij.

Leuk zo'n jubileum, doen jullie nog bijzondere dingen met het jubileum?

Zo hadden wij afgelopen jaar voor het 40ste jaar achtereen het scholierentoernooi en al 40 jaar georganiseerd door dezelfde man, die echter dit jaar het stokje over geeft (heeft wat fysieke problemen gekend en moet minder actief ermee bezig zijn). Dat was wel een feestje heb ik begrepen (zelf overigens nooit meegedaan en ook niet bij geweest in de organisatie, alleen wel eens de zaal opgezet bv een dag van te voren).
Competitie frame:
Yinhe Y-13
BH: Yinhe 955 (0.7mm)
FH: Yinhe Mercury II (2.0mm)

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
BH: DHS Cloud and Fog III oX
FH: Sanwei T88 Ultraspin 2.1

Back up Frame 2: Andro Fibercomp DEF
BH: Palio CK 531A
FH: TSP Ventus Soft 2.2
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Zaal van Flash is een van de betere deze competitie. Eigen zaal. Fijne kleedkamers en douches. Speciaal biertjes en teamsnack etc... Was gezellig daar!

Ik weet dat je mijn mening niet boeiend vindt, maar ja Flash vind ik beter dan jullie team. 2 sterke spelers die er wat mijn betreft bovenuit steken (maar ook weer niet zo dusdanig dat ze 2 klasses hoger zouden moeten spelen) en niet 1 sterke speler die 2 klasses te laag speelt.
Frame: Tibhar Samsonov Premium Contact
BH: Andro Hexer powersponge 1,9 mm
FH: Andro Hexer powergrip sfx 1,9 mm

Backup:
Frame: Andro Novacell All/S
BH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
FH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
mrfrankes
Silver Member
Silver Member

Bericht door mrfrankes »

TwoFace schreef: 21 nov 2024, 15:38
mrfrankes schreef: 21 nov 2024, 12:29 Morgenavond dan de laatste competitie wedstrijd van het seizoen. Ik heb er zin in. Moet alleen vroeg weg rond etenstijd vanwege de reistijd. Met avondeten word het wel lastig. De kampioenskraker van de poule Flash- De Meppers. Wij hebben aan 2 punten genoeg om kampioen te worden wat zeker gaat lukken. We gaan het prachtig seizoen in style afsluiten door proberen te winnen bij Flash!. Ben benieuwd wat voor tafels en het zaal is. Hopelijk is het een niet al te trage zaal. Maar tegenwordig kan ik daar redelijk makkelijk uit te voeten. Ben nu al verschillende zalen gewend. Maar ik vind de zuid/west echt een leuke gezellige competitie. in mijn 1e seizoen bij De Meppers en dan meteen Kampioen worden, dat ik niet verwacht en dat nog eens in hun 70 jsrige jubileum!
Hoe lang moeten jullie rijden dan??

Bij ons is het gelukkig nooit meer dan 45 minuten (althans niet op de minuut af, maar geen uur in elk geval).
2 punten moet lukken zou ik zeggen, als je al bovenaan staat inderdaad :-)

Trage zaal, dat hoor ik vaker, bedoel je daarmee de vloer? Zo ja, gaat het dan over grip op de vloer... want ik merk uiteraard verschillen in vloeren, maar ik merk ook dat de ene persoon graag dit wil en de ander wil dat...

Zo heb ik graag een vloer waar je niet zo maar wegglijd, echter zo stroef dat je helemaal niet kan glijden, vind ik persoonlijk verschrikkelijk en erg blessure gevoelig. Zelf heb ik niet het beste voetenwerk, maar ik veel gebruik van mijn lengte en glijd ik soms enisgzins naar de bal toe, maar terug in de rally komen, heb je natuurlijk wel weer grip nodig. Onze eigen zaal is daar een goed voorbeeld van waar dat prima kan. Sommige zalen met bv een 'oud houten vloer' is vaak iets stroever en is dan net niet wat ik wil. Maar een ander zweert er weer bij.

Leuk zo'n jubileum, doen jullie nog bijzondere dingen met het jubileum?

Zo hadden wij afgelopen jaar voor het 40ste jaar achtereen het scholierentoernooi en al 40 jaar georganiseerd door dezelfde man, die echter dit jaar het stokje over geeft (heeft wat fysieke problemen gekend en moet minder actief ermee bezig zijn). Dat was wel een feestje heb ik begrepen (zelf overigens nooit meegedaan en ook niet bij geweest in de organisatie, alleen wel eens de zaal opgezet bv een dag van te voren).
Ik woon zelf in Nieuwegein. Dus ben bijna 2 uur onderweg. Maar dat heb ik er voor over en reis graag met het ov. Met trage zaal vind ik echt niks en kan je totaal niet uit de voeten daarmee bedoel ik dus wel de vloer. heb het liefst tussen snel en traag in eigenlijk. Ja bij de meppers hebben ze bepaalde evenementen voor de leden. Zoals 13 december beugelen. Geen idee wat het is maar dat is echt iets brabants.
mrfrankes
Silver Member
Silver Member

Bericht door mrfrankes »

Wizzy82 schreef: 21 nov 2024, 15:56 Zaal van Flash is een van de betere deze competitie. Eigen zaal. Fijne kleedkamers en douches. Speciaal biertjes en teamsnack etc... Was gezellig daar!

Ik weet dat je mijn mening niet boeiend vindt, maar ja Flash vind ik beter dan jullie team. 2 sterke spelers die er wat mijn betreft bovenuit steken (maar ook weer niet zo dusdanig dat ze 2 klasses hoger zouden moeten spelen) en niet 1 sterke speler die 2 klasses te laag speelt.
Dan hadden ze meer dik moeten winnen en dat hebben ze niet gedaan.. Ik hoop wel dat hun 2 beste spelers mee spelen. Goed voor mijn rating punten. ik ga het beleven daar hoe de zaal is etc.
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Beugelen is een vrij oude sport. Het wordt hier in Brabant tegenwoordig nog maar op enkele plaatsen gespeeld. Wel leuk om een keertje te doen.

De rest van je bericht: "Well that's like your opinion man"... Klassiekertje 😉

Flash heeft pech gehad met hun team. Ik blijf ze het sterkste vinden. Dat jij een andere mening hebt het zij zo.

Backup:
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

2 uur reizen voor de competitie, ik geef eerlijk toe dat het mij dan af en toe wel te laat zou worden... nu is het al soms niet prettig (komt ook door het blijven hangen na de wedstrijd), maar wij weten dan meestal dat we nog ongeveer 30-40 minuten moeten rijden... geen 2 uur...
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

mrfrankes
Silver Member
Silver Member

Bericht door mrfrankes »

TwoFace schreef: 21 nov 2024, 22:00 2 uur reizen voor de competitie, ik geef eerlijk toe dat het mij dan af en toe wel te laat zou worden... nu is het al soms niet prettig (komt ook door het blijven hangen na de wedstrijd), maar wij weten dan meestal dat we nog ongeveer 30-40 minuten moeten rijden... geen 2 uur...
Gelukkig kan ik altijd bij een maat van mij slapen in Heeze. Dus dat scheelt wel.
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

2 uur reizen kiest hij zelf voor. Immers hij woont helemaal niet in de buurt van afdeling Zuid-west, dus dan moet je daarover ook niet zo zeuren lijkt mij.

Zuid-west is overigens wel een van grootste afdelingen van Nederland waarbij je in theorie ingedeeld kunt worden tegen Middelburg en als dan vanuit Oost-Brabant dat naartoe zou moeten rijden ben je uiteraard ook 2 uur onderweg. Echter uiteraard houden ze daarmee rekening mee en delen ze het in de lagere klasses zo niet in.

Backup:
mrfrankes
Silver Member
Silver Member

Bericht door mrfrankes »

Wizzy82 schreef: 21 nov 2024, 23:49 2 uur reizen kiest hij zelf voor. Immers hij woont helemaal niet in de buurt van afdeling Zuid-west, dus dan moet je daarover ook niet zo zeuren lijkt mij.

Zuid-west is overigens wel een van grootste afdelingen van Nederland waarbij je in theorie ingedeeld kunt worden tegen Middelburg en als dan vanuit Oost-Brabant dat naartoe zou moeten rijden ben je uiteraard ook 2 uur onderweg. Echter uiteraard houden ze daarmee rekening mee en delen ze het in de lagere klasses zo niet in.
Hoor je mij daarover zeuren dan? Nee toch? als je leest dan reis ik graag. dus die 1e post slaat kant nog wal.
mrfrankes
Silver Member
Silver Member

Bericht door mrfrankes »

Wens ieder heel veel succes vanavond met de competitie.! Dat iedereen mag winnen vandaag!
yoass
Silver Member
Silver Member
Contacteer:

Bericht door yoass »

Ik ben die hele fittie eigenlijk best zat.
Hammaren III, door https://www.sdcttblades.com/ (Koto/Limba/AC#/Kiri/AC#/Limba/Koto)
FH, BH: Nittaku Fastarc-G1
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Wizzy82 schreef: 21 nov 2024, 23:49 2 uur reizen kiest hij zelf voor. Immers hij woont helemaal niet in de buurt van afdeling Zuid-west, dus dan moet je daarover ook niet zo zeuren lijkt mij.

Wizzy,

hou daar nou eens mee op, ik vroeg hem wat, hij gaf daar netjes antwoord op en hij zeurt helemaal niet. Hij verteld gewoon een feit.

Bij ons zit het allemaal gewoon net iets dichterbij elkaar, een heel enkele zijn er uitschieters heb ik begrepen van ongeveer een uur rijden, maar dat heb ik zelf nog niet mee hoeven maken gelukkig. Ik denk dat niemand voor zijn plezier extra reistijd heeft. Maar MrFrankes kiest daar inderdaad zelf voor en heeft het er voor over, wat mij betreft dus hart voor de sport/zijn team om dat te doen.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

@ TwoFace... Mijn reactie was meer op jouw reactie over afstand. Als hij gewoon in de afdeling zou wonen was de maximale reistijd vanaf de club waar hij voor speelt max 45 naar de verste tegenstander geweest. Alle tegenstanders in de poule zitten binnen 45 minuten tot max 1 uur rijden als je gewoon dichtbij de club waarvoor je speelt woont.

Overigens een oud clubgenoot van de club in Gelre verhuisde behoorlijk diep naar Limburg en hij heeft jarenlang nog in team 1 gespeeld. Alleen al voor thuiswedstrijden was hij een uur onderweg en als ze dan bijv tegen Winterswijk moesten waar je vanaf mijn club 1,5 u over doet was hij zeker 2,5 uur onderweg. Ze moesten tegen die clubs omdat ze hoog in de afdeling speelden.

Backup:
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Bericht door GarField000 »

yoass schreef: 22 nov 2024, 09:40 Ik ben die hele fittie eigenlijk best zat.
Nu pas :)
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Frame: Stiga Cybershape Wood
FH: Andro Rasanter R48
BH: S&T HellFire X ox green
yoass
Silver Member
Silver Member
Contacteer:

Bericht door yoass »

GarField000 schreef: 22 nov 2024, 11:40
yoass schreef: 22 nov 2024, 09:40 Ik ben die hele fittie eigenlijk best zat.
Nu pas :)
Nee. Maar er is altijd de hoop dat het de deelnemers eraan na een tijdje lukt de kennelijk als de stekels eenmaal voldoende opgezet zijn moeilijk te betomen neiging om te blijven reageren en provoceren te weerstaan. En da's dan beter dan dat anderen ook van alles gaan roepen. Maar ja.
Hammaren III, door https://www.sdcttblades.com/ (Koto/Limba/AC#/Kiri/AC#/Limba/Koto)
FH, BH: Nittaku Fastarc-G1
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Ach, hij wordt vanavond zeker kampioen. Geen felicitaties van mij kant omdat mijn team maar van 1 team 2 keer heeft verloren en dat was Flash dus dat had voor mij de kampioen moeten zijn. Dat zij het niet zijn geworden vind ik jammer. Gelukkig zitten we volgend seizoen niet meer in dezelfde poule.

Backup:
mrfrankes
Silver Member
Silver Member

Bericht door mrfrankes »

Wizzy82 schreef: 22 nov 2024, 13:18 Ach, hij wordt vanavond zeker kampioen. Geen felicitaties van mij kant omdat mijn team maar van 1 team 2 keer heeft verloren en dat was Flash dus dat had voor mij de kampioen moeten zijn. Dat zij het niet zijn geworden vind ik jammer. Gelukkig zitten we volgend seizoen niet meer in dezelfde poule.
lekker onsportief van je.. 😉 Nogmaals als hun de kampioen hadden moete zijn. hadden ze beter moeten spelen en niet 2x 5-5 gelijk spelen of zelfs dik verliezen van ons met 9-1. Dus het is gewoon onzin wat jij typt over dat een team 2 keer van jou heeft gewonnen kampioen moet zijn🤣. Soms ben je echt lachwekkend. Ben ook blij dat jij er niet meer volgend jaar erbij zit..
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Feit is gewoon dat zij het tegen ons beter hebben gedaan dan het team van jullie.
Op basis daarvan vind ik ze beter dan jou team. Dan kun je er wel diverse andere uitslagen bij halen, maar feit blijft dat zij het enige team zijn geweest waarvan wij 2x hebben verloren. Op basis daarvan zou het voor mij de terechte kampioen zijn.

Backup:
Danny1973
Moderator
Moderator

Bericht door Danny1973 »

Wizzy, zou je misschien nogmaals uit willen leggen waarom Mrfrankes niet in jullie poule hoort en waarom zijn team geen kampioen hoort te worden. Na 20 pogingen vanaf jou kant en vele beledigingen, herhalingen en een ongepaste opmerkingen verder is het mij nog niet helemaal duidelijk.
En misschien handig om te weten. Het gaat erom welk team aan het einde van het seizoen de meeste punten heeft behaald om zo kampioen te worden. Het gaat niet om het team dat alleen van jou / jullie team weet te winnen.
Xiom Icecream AZX 91 gram FL ( ALC op fh, ZLC op bh)
FH: Xiom Omega VII Pro max.
BH: Xiom Omega VII Pro max
Depavan
Advanced Member
Advanced Member

Bericht door Depavan »

Ik denk dat als Frank de 2e keer had meegedaan tegen zijn team dat Meppers minimaal gelijk had gespeeld en nog waarschijnlijker hadden gewonnen. En als whizzy ook had meegedaan hadden ze zeker gewonnen gezien zijn percentage van nog geen 33%. Kortom, het sterkste team is kampioen.
Frame: OSP Virtuoso off+
FH: Ritc 729 Battle II Provincial Gold 2,15 mm
BH: Ktl Stranger Attack 0,5 mm lange noppen

Frame: OSP Virtuoso off+
FH: Ritc 729 Battle II 2,1mm
BH: KTL Stranger Attack 0,5 mm lange noppen
Plaats reactie