Gisteravond uit gespeeld. Ik (x) mocht een keer weer beginnen, tegen de 'zwakste speler'

(lullig om hem zwak te noemen, want hij is best goed, maar pakt zijn punten niet consequent). B is hun beste speler ( een van de beste van de hele poule en tevens noppen op BH), C is een speler die ik voor deze avond niet kende, maar laten we deze man bijzonder stabiel noemen, want het was een muur....hij gaf alles terug.
Y speelde bij ons, onze beste dame die alleen dit seizoen niet zo lekker in haar vel zit, Z onze andere dame, die telkens laat blijken dat ze beter en beter wordt (ze speelt nu het 2de seizoen met ons mee).
A-X: 2-11, 6-11, 12-14 Ik stond niet bijzonder goed te spelen, maar toch relatief makkelijke winst
B-Y: 11-4, 10-12, 11-4, 11-2 (ze maakte geen kans, maar met name omdat hij net bal na netbal had, helaas groeide hierdoor de frustratie bij onze dame)
C-Z: 7-11, 11-6, 11-7, 2-11, 11-6 (de Berlijnse muur.... onze dame kan enorm knallen, harde spinballen... en het viel me op dat daar uiteindelijk de muur niet tegen bestand was... helaas werkte die coaching maar 1 game, namelijk de 4de, daarna was het weer kwijt, sterk spel van C).
A/B-X-Y: 9-11, 12-10, 11-5, 11-9 (tja, we waren aardig aan elkaar gewaagd, maar wij maakten teveel fouten, die niet nodig waren)
B-X: 10-12, 12-10, 11-8, 5-11, 11-7 (eerlijk gezegd had ik deze gewoon moeten winnen, ik stond 4 games echt geconcentreerd te spelen, maar die laatste game leek het wel of ik met mijn koppie niet in de zaal was... dus verdiend gewonnen door B. Het was overigens een zwaarbevochten wedstrijd met lange rallies en ik heb in tijden niet zo hard lopen zweten tijdens een wedstrijd).
A-Z: 7-11, 11-5, 4-11, 9-11 De tegenstander had echt wel goed spel, maar wat stond Z heerlijk te knallen en alles wat hij gaf kwam gewoon terug met rente (helaas soms over, maar meestal raak, verdiende winst Z)
C-Y: 11-6, 11-8, 9-11, 7-11, 12-10 (goed spel van beide kanten... mijn teamgenoot wilde helaas door de frustratie niet gecoacht worden, na haar 9-11 wel... Alles wat ik zei: zei zij, doe ik ... ohw... niet bewust van.... 4de game deed ze toch wat ik zei en pakte ze een stuk makkelijker de pot... maar daarna was alles weer weg en ging ze weer precies doen wat ze niet moet doen... dus verdiende winst van C).
B-Z: 4-11, 10-12, 11-3, 11-5, 11-7 (wat zonde zeg... mijn teamgenote stond eigenlijk gewoon haar eigen spel te spelen en B had onvoldoende antwoord (snel en hard spel, toch soms langere rallies, maar Z was dan gewoon echt sterker), game 3 leek ze haar concentratie volledig kwijt te zijn want die game bestond uit heel veel domme fouten... de games daarna ging het wel iets beter, maar Z was niet degene uit de eerste 2 games)... ik kan wel zeggen B verdiend gewonnen, maar eerlijk gezegd verdiende Z deze.
C-A: 10-12, 6-11, 11-7, 8-11 (ai... sorry nog C... die ging naar huis met een aantal blauwe plekken... ik heb de berlijnse muur gesloopt met een pingpong balletje... ik sloeg op bijna 70% van de ballen een harde bal... de meeste waren erg goed, soms wat minder, maar ze gingen vaak indirect en soms direct op mijn tegenstander die al serieus blauwe plekken kreeg... er moest denk ik wat frustratie bij mij eruit en ik kreeg focus waardoor ik bij elke bal die rond nethoogte of hoger was omliep en keihard sloeg... voelde wel goed, maar lullig voor hem... deze lef had ik meer moeten tonen tegen B, dan had ik die ook gewonnen).
A-Y: 11-7. 5-11, 6-11, 4-11 (ze was weer gekalmeerd en pakte goed haar rust en dan is ze gewoon te goed voor A (zij is eigenlijk by far de beste speler van ons team qua techniek en talent).
6-4 verlies... niet best, we staan nu weer 5de want de nummer 5 heeft dezelfde avond 7-3 gewonnen van de nummer 6 (die slechts met 2 spelers kwam opdagen).
Alles wordt uiteindelijk besloten op de allerlaatste avond... wij zijn dan al klaar (wij spelen volgende week en alle anderen spelen de week erop).
In theorie is onze tegenstander van volgende week een directe concurrent (want nu beide 41 punten), echter zij hebben morgen nog een wedstrijd tegen de koploper... Dan is er nog een team wat nu op 43 punten staat en dat verwacht ik meer dat dit onze directe concurrent is, want die spelen nu nog alleen tegen de koploper (de allerlaatste wedstrijd)... dus als we komende week goede zaken doen dan maken we zeker een kans om hun in te halen, maar als we niet met bv minimaal 7-3 winnen... dan acht ik onze kansen klein.
ps Marc, ik ga er ook wel vanuit hoor... ik zou zelf ook juist wel voor de overwinning gaan en misschien zelfs beter spelen, aangezien de druk er dan vanaf is.